Hjälp med formen!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Weathergirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 851
W

Weathergirl

Hejsan! Jag ska nu köpa ett D-ponny sto antagligen, som jag har ridit i snart två år. Ibland kan jag få henne att gå jättefint i form, men vissa dagar går det inte alls. Jag rider henne på ridskola inför instruktör då. Vad ska jag göra? Tycker ni att jag ska köpa henne i alla fall och isf kanske rida för tränare, och kanske rida mycket med LÖS gummisnodd eller martingal, för hon är väldigt upp med huvudet ibland. Hm, hjälp mig! :confused:

Sv: Hjälp med formen!

försök att se till att rida så nu båda trivs för jag vet att om jag spände mig eller något på så sätt så hände samma sak med hästen jobba med sånt du vet hjälper den på att söka sig neråt öka minska volter osv lösgör och se till att också du sitter rätt och gör så det blir så lätt som möjligt för ponnyn.
träna för tränare så du kan försöka se vad sokm behövs
martingal och gummisnodd kan vara en bit på traven men då hittar du ju aldrig riktigt den riktiga känslan

trivs du med ponnyn tycker jag du ska köpa den och fortsätta kämpa på :D

Tack för hjälpen! :) Jag älskar henne, hon är liksom mitt allt. Nej, jag tänkte inte har snodden för att hon ska gå ner helt, utan bara för att hon inte ska komma upp med huvudet så mycket ibland, haha. :P Aja, imorgon får jag besked från ägaren, hoppashoppas! :)
Har du egen häst?

Två år på ridskola är inte mycket.
Självklart ska du fortsätta för tränare även om du köper/inte köper. Hur har du det med kunniga föräldrar som hjälper dig?

Jag kan tycka att det är lite tidigt att köpa häst om du inte har kunniga och duktiga föräldrar eller annan hjälp runt omkring dig som kan hjälpa till. Det är stort ansvar att ha häst.
Men det har ingenting med om du får hästen att gå i form eller inte.

Ja jag har en egen dressyr häst en hannoveranare jag köpt det här året men förra året dog min andra häst och han rädda jag livet på han var jäte krånkllig i ridningen i början eftersom han haft det så dåligt men mot slutet tävlade jag LA dressyr på han så det e bara att jobba :D
kul att kunna hjälpa till :)

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 502
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Roheryn
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 194
Senast: Pinus
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 781
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka