Hjälp med mac önskas...

MoonFlight

Trådstartare
Under tiden jag var på toa tyckte min 2 och 3 åring att dom skulle kolla på film på min macb**k. På något sätt har dom nu lyckats förstora hela bilden och jag har startat om den 2 ggr och gått in på inställningar och ändrat upplösning men det hjälper inte alls. Bilden är så stor så det känns som man är helt blind för allt är så stort... Någon som vet hur man ska fixa detta då jag måste göra massa saker på datorn ikväll och gubben min inte är hemma och kan hjälpa mig.

Sv: Hjälp med mac önskas...

Har de lyckats hålla in CTRL och scrolla samtidigt kanske? Det förstorar. Är det bara webbläsaren som är stor? Testa att trycka CMD och 0 (noll).

Har testat båda sakerna du skrev men inget hjälper.
Dom har förstorat hela skärmen tom skrivbordet så istället för att se hela ser man max 1/4 del av den.
Behöver jag säga att det är irriterande?

Fler tips??

Ingen som kan hjälpa mig och ge tips?
Jag kan förstora och förminska sidan/texten i webläsaren men allt runt om är fortfarande jättestort...
Börjar bli irriterad som bara den!!!

HJÄLP!!!

Det låter precis som CTRL + scroll, det förstorar alltihopa... hmm.

Om du går in i Systeminställningar och klickar på Hjälpmedel (under rubriken System), under fliken Syn, och mixtrar lite med inställningarna där, vad händer då? Om du trycker på knappen Avancerat så kan du ställa in max-zoom, ställ den på något lågt värde.

Jag gick precis in där och ändrade lite granna, men ändrade tillbaka allt innan jag stängde ner inställningarna. Nu zoomar inte CTRL+scroll längre, utan nu förstorar det bara texten i webbläsaren. Kanske är det en av de sällsynta buggarna i OS X, att hjälpmedelsinställningarna har hakat upp sig lite.

Prova att aktivera denna scroll genom att sätta på Zoomen, och sen försöka zooma ut?

Liknande trådar

Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 662
Senast: vtok
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 703
Senast: Mickizz
·
IT & mobiler Hoppas det är någon Mackunnig här inne som vill hjälpa mig. Jag skaffade en MacBook Pro för ca 1 år sedan. Har varit supernöjd och...
Svar
2
· Visningar
1 170
IT & mobiler Jag köpte idag en VGA-sladd för att kunna se datorn på TV'n istället. Min dator är gammal och har ingen HDMI. Men jag fick inte alls...
Svar
17
· Visningar
1 856
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka