Hjälp med manfrisering

Sv: Hjälp med manfrisering

Har haft häst med extremt tunn man, gillade inte resultatet som blev av kniv så jag ryckte den ändå, men inte med rötterna utan höll med ena handen den längd jag ville ha och rykte med andra så taglet gick av i den längden. Det tar tid, är jobbigare men jag tyckte det var värt det för det var det snyggaste alternativet. men visst, man får lite skavsår på fingrarna. :)

Sv: Hjälp med manfrisering

*KL*

Satte saxen i den igår. Lär väl ta någon veckas 'efterfrisering' innan jag är helt nöjd med det. Men klippte som på araben, dvs kammade manen åt en sida, lät den hänga och klippte på frihand.

Sen kammade jag över den åt andra hållet, klippte undan värsta 'hacken' där, kamma tillbaka igen och jämna till. Inte perfekt, men helt okej, även efter att han skakat på huvudet. Får jag vara där och 'putsa lite' några dagar till så kan man nog bedöma slutresultatet sen.

Tunnade inte ur ngt, urspr för jag inte hittade effileringssaxen och inte orkade leta, men insåg sen att det inte behövdes heller en på det 'tjockaste' (eh, minst tunna..) partiet.

Liknande trådar

Träning Var ut med pållan i dag,hon har stått sammanlagt 2-3 mån,pga veterinärbehandlig av artros,var in i måndags och nu ska hon skrittas i 2...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: simplythetruth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka