Hjälp med ofredande

Sonic76

Trådstartare
Om en person har koll på vem som är hos mig, när denne kommer och åker och när min dotter går och lägger sig mm. Detta genom att vistas i närheten av min lägenhet där personen inget har att göra.
Hur handskas jag bäst med detta?

Sv: Hjälp med ofredande

Ring polisen! Dom kommer då dit och kör bort personen ii fråga om det inte finns giltligt skäl för hen att vara där...

Om en person har koll på vem som är hos mig, när denne kommer och åker och när min dotter går och lägger sig mm. Detta genom att vistas i närheten av min lägenhet där personen inget har att göra.
Hur handskas jag bäst med detta?

Hur du handskas med det, ja antingen pratar du med människan i de fall du känner den personen i andra hand får du försöka strunta i det då det knappast kommer att ses som olagligt även om du upplever obehag tyvärr.

Ring polisen. Och även om de inte agerar mot personen just där så be att de gör en tjänsteanteckning om saken. Gör det varje gång. Till slut har de kanske tillräckligt på fötterna för att kunna agera.

Liknande trådar

R
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
1 065
Senast: Luff
·
Samhälle Ponera att en person försvinner i området där du bor. Kan du tänka dig att hjälpa till att söka efter personen ? Jag tänker organiserade... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 884
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 398
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka