M
Malinigbg
Var i Laholm och tävlade i helgen. Är nöjd med mina resultat men däremot så filmades mina ritter och jag tittade på dem varje kväll. Och jag blir galen på min sits och fattar inte vad/varför jag lagt mig till med några saker. Stillastående, i skritt och i galopp ser det helt okej ut men i trav rör jag mitt bäcken fram och tillbaka så mycket att det är pinsamt. Detta har jag inte gjort förut och vet inte när/hur jag börjat...Min häst är ganska markbunden och funderar på om det kan vara att jag försöker "skjuta på" men naturligtvis begriper jag, i teorin alltså, att detta inte hjälper.
Är det någon här som vet var jag spänner mig för att det ska bli så, någon tränare som är duktig på sits (är desperat nu och kan tänka mig att bli longerad dagligen för att komma tillrätta med detta), är inte snyggt eller heller effektivt att jucka sig fram på arenorna
Funderar också på om det kan vara att jag inte sitter riktigt på 3-punkten utan mest på sittbenen (hur länge jag nu har gjort det fast jag vet hur man ska sitta...) Suck.
Efter varje kväll när jag tittat igenom filmen bestämde jag mig för att jag skulle sitta stilla nästa dag, men när jag väl red glömde jag det, det är alltså redan ett inlärt fel. Dubbel Suck.
Hjälp mig någon.
Är det någon här som vet var jag spänner mig för att det ska bli så, någon tränare som är duktig på sits (är desperat nu och kan tänka mig att bli longerad dagligen för att komma tillrätta med detta), är inte snyggt eller heller effektivt att jucka sig fram på arenorna
Funderar också på om det kan vara att jag inte sitter riktigt på 3-punkten utan mest på sittbenen (hur länge jag nu har gjort det fast jag vet hur man ska sitta...) Suck.
Efter varje kväll när jag tittat igenom filmen bestämde jag mig för att jag skulle sitta stilla nästa dag, men när jag väl red glömde jag det, det är alltså redan ett inlärt fel. Dubbel Suck.
Hjälp mig någon.