Hjälp med storlek på säkerhetsväst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _Sarah_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 924
S

_Sarah_

Ska beställa en Racesafe Rs 2000 från internet och behöver veta den exakta storleken. Har nu gått efter en storlekstabell http://www.feednrace.se/mattabell.asp men vet fortfarande inte om jag ska ha cild XL long eller vuxen small så behöver er hjälp som har de här västarna. Vad ska jag ta om mina mått är bröst 82cm midja 74cm och över axeln 94cm. Snälla hjälp mig.

Sv: Hjälp med storlek på säkerhetsväst

Hade jag varit dig hade jag beställt vuxen small, annars ligger ju dina mått ganska så på gränsen.

Man ska ha västen nära kroppen, men man vill kanske ha ett linne eller en t-shirt under utan att behöva krympa ihop sig.

Tror du inte att det går att prata med butiken och höra om du kan beställa hem den västen och prova och att du ev kanske behöver byta?
De flesta brukar ju inte vara helt omöjliga.

Lycka till och hoppas att du blir nöjd med din väst!

Det bästa vore nog om du provar västen i butik med hjälp av kunnig personal innan köp.
Det är så lätt att köpa fel storlek.

Har nu beställt hem en i small och pratat med dem i butiken jag beställde ifrån att om den inte passar får jag byta.
Sedan när jag får hem den så får jag åka till någon som vet lite mer än jag som aldrig använt säkerhetsväst om den passar.
Tack för svaraen ialf.

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
376
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: sweep
·
Utrustning Eftersom jag häromdagen insett att både västen och hjälmen har väl många år på nacken så gjorde jag en raid i stadens ridsportsbutiker... 2
Svar
23
· Visningar
2 822
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hej, kollar runt på ridvästar, men behöver hjälp storleksmässigt. Mina mått: axlar: 95 cm byst: 86 cm midja: 64 cm En racesafe...
Svar
2
· Visningar
1 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka