Hjälp med transportfunderingar?

-Remont-

Trådstartare
Min gamla trotjänare gick idag igenom besiktningen, den har mest varit stående det sista.
Det sista den ska få tjäna mig med är att vara till flytthjälp nästa vecka.
Sen är tanken att fixa iordning den lite och sälja den.

Men då kommer jag till den stora frågan: vad är det värt att fixa på den i "vinst"syfte?

Det är ett Brenderup -88 (med sadelkammare) som varit totalrenoverat en gång. Tak, väggar och golv är i bra skick. Väggar och tak hade behövt tvättas och kanske målas (iaf taket).
Baklemmen hade behövt bytas ut helt. Samt att de två gasdämparna för att lyfta baklemmen är helt sönder.
Det hade varit snyggt att snygga till alla metalldetaljer genom att köra rent dom och sen dra på hammarlack...

I det skicket den är nu kan jag inte tänka mig att den är värd mer än några få tusenlappar (?). Om den ens är säljbar just nu.

Men hur mycket skulle den kunna vara värd om jag hade bytt baklem, satt dit nya gasdämpare och sen tvättat/"skrapat" och målat hela transporten?
Är det värt det?
Kan tillägga också att allt arbete kan jag göra själv alt. få hjälp med inom familjen, men materialkostnaden finns ju där ändå.

Några tankar och förslag?

Senast ändrad:
Sv: Hjälp med transportfunderingar?

Om den är besiktad UA så borde den ju vara säljbar i det skicket den är nu.

Men om den ser hel ren och fräsch ut är det såklart lättare att sälja.
Om du byter ut baklämmen och gasdämpare som är lite jobb trots allt tror jag att du får igen pengarna och även det gör den mer lättsåld då långt ifrån alla är hädiga nog att fixa det själva.

Om man vill kan man göra hur mkt som helst för att göra släpet superfint men då kanske det inte är värt besväret längre..

Men om du tvättar den och byter baklämmen, gasdämpare och ev målar lite torde du kunna få ut ca 10-15´iaf om den är i övrigt bra skick.

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i... 2 3
Svar
52
· Visningar
6 222
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Har gått och blivit med bostadsrätt! Dock är tapeterna fula och dessutom dåligt uppsatta. Det är bubblor i tapeterna och inte raka...
Svar
10
· Visningar
2 563
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 059
Senast: cherie
·
Anläggning Vet inte om detta passat bättre på Förälder, Senior, Anläggning... det är lite av varje. Såhär är det (väldigt hårt sammanfattat): Jag... 2
Svar
20
· Visningar
2 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka