Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det hade det säkert gjort, men då förlorar jag delvis poängen med gröt, att det ska gå snabbt och måste funka att tillaga på en plattaLägg till protein t.ex. ett ägg. Det kan hjälpa.
Jag gör over night oats istället. Mixar havregryn med bär och havredryck. Jag tycker det får en mer smoothieforn istället.
Min sambo har jordnötssmör i sin gröt för proteinet.Det hade det säkert gjort, men då förlorar jag delvis poängen med gröt, att det ska gå snabbt och måste funka att tillaga på en platta![]()
Det hade det säkert gjort, men då förlorar jag delvis poängen med gröt, att det ska gå snabbt och måste funka att tillaga på en platta![]()
Salt är verkligen ett MÅSTE annars smakar ju gröten ingenting (precis som bröd utan salt)- Jag kokar gröt på spisen. Mikrad gröt är nästintill oätbar.
- Rörd gröt blir slemmig så undvik att röra i den mer än absolut nödvändigt.
- Hitta gryn/vatten proportioner som passar dig.
- Koka upp gröten ordentligt, stäng av plattan och rör runt genom att ruska på kastrullen. Låt sedan stå på eftervärme till lagom konsistens och temperatur.
- Salt ska undvikas i havregrynsgröt, smakar vidrigt med salt i (ja jag vet att andra har andra åsikter)
- Ät med lingonsylt, helst hemkokt för den man köper består till större delen av äpplen och ger fel smakkombination.
Tycker saltet tar över och döljer smaken av havre, och ja jag vet att det är märkligt eftersom salt brukar förstärka smaker men just där funkar det inte för migSalt är verkligen ett MÅSTE annars smakar ju gröten ingenting (precis som bröd utan salt)!
Nej. Det gör det inte.Havregryn(sgröt) sänker blodsockret, kan det vara något sådant som spökar för dig?
Det hade det säkert gjort, men då förlorar jag delvis poängen med gröt, att det ska gå snabbt och måste funka att tillaga på en platta![]()
Håller med @SaraXX - varför?Jag ska försöka lära mig äta havregrynsgröt.
Jag hade en period då jag använde fyrkornskross. Hällde kokande vatten på och lät stå under lock över natten. Tog sedan detta plus havregryn och kokade som vanligt på morgonen.Nu när jag läst tråden ska jag börja experimentera lite med rågflingor; det låter gott!