Hjälp mig att få bort min eftermage :(

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare LoveIsEverything
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 408
L

LoveIsEverything

Nu är det snart 2 år sedan mitt barn föddes, och under graviditeten så gick jag upp nära 30 kg. Jag har gått ner allt i vikt, men den slappa huden hänger kvar.
Äkligt.

Snälla bukare, hjälp mig med tips om hur jag kan bli av med detta mag-häng!

http://www.pixbox.se/pic_show_id32036416.html

Sv: Hjälp mig att få bort min eftermage :(

Om övervikten är borta och du har tränat upp dina magmuskler så är det bara huden kvar. Och har huden inte dragit ihop sig nu så är det nog tveksamt om den kommer dra ihop sig mer framöver heller. (jag har mycket mer överskottshud än du har...) Enda sättet, såvitt jag förstår, är att operera bort överskottshuden. Fast det kanske är värt att vänta emd att göra det tills du är säker på att du inte ska vara gravid fler gånger, annars är det ju onödigt och ogjort jobb...

som ameo sager gar det inte att gora nagot at hud som ar for stor, om man inte vill operera. Du har verkligen inte sarskilt mycket, lite rynk under naveln bara. Mitt hetaste tips ar att lara dig leva med det. En dag ar resten av dig lika rynkig (och du kanner dig fortfarande som 25 i knoppen) :D

Min mage ser ut ungefar som din och jag tycker den ar helt ok!

Nu är det snart 2 år sedan mitt barn föddes, och under graviditeten så gick jag upp nära 30 kg. Jag har gått ner allt i vikt, men den slappa huden hänger kvar.
Äkligt.

Snälla bukare, hjälp mig med tips om hur jag kan bli av med detta mag-häng!

http://www.pixbox.se/pic_show_id32036416.html

Om det är dagens skick efter så mycket som två år kan du nog vara ganska säker på att det inte drar ihop sig mer. Du har således två val:
1. Acceptera
2. Operera

Här finns ett forum där du kan se att ditt "problem" är vanligt och sedan kan du kanske finna lite tröst i att det hade kunnat vara mycket värre:
http://theshapeofamother.com/

Senast ändrad:

Till skillnad från de andra som svarat i tråden har jag hört annorlunda.

Du har inte alls mycket hud, det är ju inte så att det hänger! Jag fick tipset direkt efter förlossningen att köpa en gördel. Finns på Lindex och Twilfit Bild. Ha den på i princip dygnet runt (den ska vara så tajt att den nästan inte går att knäppa). Då "fastnar" den hud som inte sitter fast på kroppen och huden drar ihop sig. Detta går antagligen inte om man har riktigt mycket hud men det skulle troligtvis hjälpa en del även för de personerna. Sen tror jag man får ha tålamod. Det går inte på några veckor. Tänk snarare månader.
För de som gjort tex fettsugning ska de ha gördel på i princip dygnet runt för att huden inte ska bli hängig.
Sen har jag gjort övningarna i Tuplermetoden Länk till artikel varje dag. När jag gjorde de som mest aktivt så gjorde jag 1000 om dagen. Sen är löpträning det som tränar hela kroppen mest, så även magen.

Sen tycker jag faktiskt att din mage är jättefin med tanke på dens historia :) Det är inte alla som ser ut sådär efter 30 kg viktnedgång! Var stolt över dej själv!

Mvh Miks

det ser ut som att du fick lite bristningar och hud som brustit kan aldrig gå tillbaka till ursprung. då spelar det ingen roll hur mycket du tränar och hur smal du blir, det lilla hänget kommer altagligen alltid att finnas kvar.

säger som vindvissla; acceptera eller operera.
om du lider väldigt mycket av den, kan du ta kontakt med sjukvård ch se om dom kan hjälpa dig med OP, men det ser ut som m den inte hänger långt ner och skapar därför inga hälsaproblem och jag tror inte OP beviljas då.

du har en jättefin mage, med tanke på viktupp-och-nergång och dessutom har det växt en människa på insidan.
var stolt över din kropp! :love:

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 750
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 818
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 604
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka