Hjälp mig att rädda mina fredskallor

Bukefalos 30 år!

saltakatten

Trådstartare
Våra älskade fredskallor har visat sig inte må bra hos oss. De var såhär vackra för bara några veckor sedan, men nu ser de hängiga och ledsna ut. 😢 Jag har provat allt, och konstaterat att vår lägenhet har för dåliga förutsättningar för att de ska må bra. Finns det någon i Skåne som skulle vilja adoptera dem? Jag förklarar mer om någon är intresserad! 💚

Fredskallorna.webp

Våra älskade fredskallor har visat sig inte må bra hos oss. De var såhär vackra för bara några veckor sedan, men nu ser de hängiga och ledsna ut. 😢 Jag har provat allt, och konstaterat att vår lägenhet har för dåliga förutsättningar för att de ska må bra. Finns det någon i Skåne som skulle vilja adoptera dem? Jag förklarar mer om någon är intresserad! 💚

Visa bifogad fil 188279
Är alla blommor kvar?
Annars är mitt förslag o ta bort blommorna.

Jag har flyttat m mina många gånger. Vissa flyttar har varit tuffare än andra. Har då tagit bort alla dåliga blad o de har hämtat sig.

Fredskallor är ju normal sett jätteenkla.

Vad är förutsättningarna nu? De gillar inte direkt, och stark sol. Hellre en bit in i rummet. Gärna duscha med sprejflaska lite då och då.

Tack fina ni för kloka tips! ❤️ @Squie & @tanten Jag har dessvärre provat alla de sakerna. Vi bor väääääldigt litet, så möjligheten att placera dem längre in i rummet finns inte. Jag har förstått att de inte klarar värmen i vårt fönster - inte ens med persiennerna helt stängda. 😢 Så jag vill ge dem ett nytt hem där de får bättre förutsättningar att trivas!

Tack fina ni för kloka tips! ❤️ @Squie & @tanten Jag har dessvärre provat alla de sakerna. Vi bor väääääldigt litet, så möjligheten att placera dem längre in i rummet finns inte. Jag har förstått att de inte klarar värmen i vårt fönster - inte ens med persiennerna helt stängda. 😢 Så jag vill ge dem ett nytt hem där de får bättre förutsättningar att trivas!
På köksbordet?
Förutsatt att du har nån form av kök?

Inget kök (kokvrå) och inte ens ett bord får plats. 😢 Men det är ingen fara för mig att förlora dem. Jag kommer sakna dem, men jag älskar dem så mycket att min enda önskan är att de ska få ett bra hem. ❤️
Jag älskar mina också. Speciellt den som levt med mig hela livet. Den följde med mig och min mor hem från BB. Skulle bli allvarligt oroad om den dog. Vidskeplig.....

Nu vill jag dela med mig av en solskenshistoria i stället, som kontrast till mitt sorgliga farväl av våra fredskallor.

Vår garderobsblomma verkar i alla fall trivas bra hos oss! 🥰 Det nya skottet i mitten började växa för bara 10 dagar sedan. Och nu har det redan vuxit sig såhär starkt och ståtligt! ❤️

IMG_5046.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar