Hjälp mig hitta dressyrsadel!

Sv: Hjälp mig hitta dressyrsadel!

jag fick en chock, har alltid sett dem som kunniga, men detta var ju skrattretande :p

Stubben ja, det kanske kan vara ngt, men vilken vidd blir et då? 30 kanske?

Tack :bow:

Det lutar åt en tristan DL slängde på en av verksamhetshästarnas sadel som är just den modellen, den låg super o jag gillar att rida i den, dock var det än 32 så den blev i vidaste laget.
De är billiga oxå o det gör ju inget :angel:

som någon skrev county, de är svängda i bommen och super bekväma!

Jo Stübben är ju också ett bra märke, du får säkert igen pengarna, eller näst intill också om du vill sälja vidare den sedan. Om du hittar en fin beg. till bra pris. De är ju populära, ganska lätta att sälja.

Min syster har en Tristan DL men personligen gillar jag inte den speciellt mycket alls, men smaken är ju som baken :p .

Däremot så tycker jag att min Stübben Artus CS hopp är bra och funkar bra och rida i. Och framför allt så är det ju himla bra sadlar, läderkvalitén är ju väldigt bra :love:

County fit 3, Stubben Maestoso 31-32, Stubben Roxanne 31-32, Stubben Scandica Nova 31-32, Edinburgh/Windsor/Wellington fit 3, Wintec/Bates (dock inte Isabellen), Cliff Barnsby fit 3, Jaguar, H Dabbs, Källquist Excellent fit 3, Childeric, Sommer 31, HdR 31, Zaldi 31 (förutom Atlantan).

hehe precis, har iaf lagt ut en annons nu o hoppas på svar.
Har även kollat lite på annonser som ligger ute men folk är så lata o tar inte bort sina annonser även fast varan är såld :devil:

Tack :bow: :bow: :bow:

Zaldi har jag inte ens tänkt på tidigare, men de är ruskigt bekväma.
Passar de hästar med lite svängd rygg?

Senast ändrad:

Men det måste väl finnas lite äldre begangnade Prestige sadlar till salu i den prisklassen? Jag menar en så där 6 år kanske?

jo men de vill jag ju inte ha ;) hippo finns för 6k i toppskick men nej tack.

jo men de vill jag ju inte ha ;) hippo finns för 6k i toppskick men nej tack.

Men en äldre Top Dressage då? Den är djup skön och rejäla stöd. Den är inte som Hippos för den gillar jag inte själv heller.

nää har provat den, men den är hal o jag vill inte, är envis som en åsna :angel:

Zaldi har jag inte ens tänkt på tidigare, men de är ruskigt bekväma.
Passar de hästar med lite svängd rygg?
Jag kan inte mycket om Zaldi, men enligt info hos www.lillhastenistav.se så passar Zaldi Classic hästar med svängd rygg, men det gör inte Zaldi Atlanta. Jag hade Zaldi Royal (allround) till min häst när han var yngre och lite överbyggd. Den sadeln brukar i allmänhet ligga bra på hästar med svängd rygg.

De passar hästar som är jättesvankiga, och deras ullstoppade modeller är lite rakare. Om de permanentstoppade modellerna är för böjda kan du ju prova Atlantan.

Jag har en Prestige hippos dressage, bomvidd 34. :) Köpte den beg. för 8000, den var/är i väldigt bra skick också! Så det är såklart du kan hitta i bra skicka för ditt pris! :D

jo jag vet men om du kollar längre upp så vill jag inte ha den, men tack iaf.

Har en hippo i stallet som jag får använda hur mkt jag vill men vill inte.

hej!

Kort fråga bara.

Varför gillar du inte hippon?

Anledningen till att jag frågar beror på att jag funderar på att köpa en sådan....ej begad så det är ju mycket pengar...

MVH Therese

jag sitter inte bra iden, den äre för plan o har för platta stöd för mig, sen är den hal som en såpad gris....

Liknande trådar

Utrustning Nu när jag köpt ny häst så måste jag ut i djungeln av sadlar igen!! :arghh: Kan ni peka lite åt vilket håll jag ska leta och ge lite...
Svar
15
· Visningar
1 470
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Undrar om det finns någon sadel som ser ut som hekla dressyrsadel? den passar min häst men vill ha djupare säte och mer stöd vid knäna...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: Magica
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
2 027
Dressyr Ja, ni läste rätt jag har en liten dressyr-arab som jag ridit in själv och som nu är redo för banan, hennes pappa har tävlat... 2
Svar
21
· Visningar
5 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka