Hjälp mig hitta!

Sv: Hjälp mig hitta!

nämmen va bra.. då får det bli ett par sånna så länge..tänkte att när jag blir lite rikare så ska jag införskaffa fyra sånna här i vitt :love: jag hadde sånna förr men sålde dem :eek:
Bild-174.jpg

Jag red en häst som hade såna för en massa år sen, men vad jag minns så var dom svåra att knäppa på?

lite bökiga är dom allt .. men när dom väl sitter på så går dom ingenstans om man säger så. hehe.. det är ju förs karborre på dem sen karborre igen och sist försegling med hakar.
vet man hur man ska knäppa på dem så är det inget problem..då är dom ju som vilka skydd som helst. :)

qodrofenia skrev:
Behöver nya benskydd.. gärna vita :d

Å så till problemet..Hästen jag har har en ärrbildning på ena bakbenet.(sitter på kotan) vilket gör att han inte kan ha strykkappor tex då han får skav av sådana med "plastskål" på.. utan jag söker då i stället bandagetter finns sånna fortfarande.
:confused:

Hjälp!!
*Q som inte vill linda vareviga dag*

Jag har Professional's Choice skydd till mina hästar, de är super! :rofl: De finns i vitt också, säljs väl mest i western affärer, men de går att beställa på internet. Kolla den här adressen om du är intresserad, och klicka vidare på benskydd.
http://www.bonanzawestern.se/indexbutik.htm

Mifellen skrev:
jag är i ungefär samma sits, fast jag vill ha svarta...

Inte nog med att min kära dam har ett ärr, hon är dessutom fruktansvärt tajt så hon stryker sig i varenda steg.
Just nu kör jag med vanliga strykkappor, i brist på annat.

Så, fram med era bästa tips!

Sådana dressyrskydd, får hästen full rörlighet iaf?

Jag tycker fortfarande Pegasus Airboots är jättebra, snygga är de också: http://ponnyprakt.se/index.php?cPath=51&osCsid=02befcaa0b86068e757c99f2cccaae54
Hoppas länken funkar... De finns i vitt, svart, svart med färg eller mönster, klarröda (har jag, ursnygga) m fl färger. Kolla själv! Billigare än Prof. choice, det var de två märkena jag valde mellan när jag köpte. Jag har inte testat Prof. choice-skydden, men är helnöjd med mina airboots. :banana:

Vet inte om ditt inlägg var menat till mig eller trådskaparen, qodrofenia, men jag kan svara för mig själv iaf.

Jag vill ha så absolut mycket tips som bara möjligt innan jag bestämmer mig, det kan aldrig bli för mycket. Den info jag letar mest efter just nu är hur hööks/börjes billiga modeller skiljer sig från de dyrare från tex PC och Pegasus.

Eftersom jag är trådskaparen så menade jag dig ;)
Klart det skiljer sig mellan de dyrare märkerna i kvalitet och hållbarhet.
Jag tipsade dig om ett par skydd tidigare i tråden som jag vet håller mycket bra.. som inte är så fasligt dyra..

Går inte ens att jämför Proffesional's Choice med billiga kopior. Dom ger ett helt överlägset stöd! :bow:

Äh dom där sitter ju tokfel + fel storlek för hästen!
Mina sitter inte i närheten av så där, dom ser dessutom mycket slankare och finare i modellen när dom sitter på (har vita på min fuxfara) och så har jag självklart rätt storlek = täcker högt och lågt.

Såna du visade från Gera finns bl.a. Globus tror jag.
Annars har N.E.W. ganska fula men funktionsdugliga bandagetter med ludd.
Finns något märke som heter nånting med Jumping som har finare sådana men dom är små i storlekarna, kan kolla imorn i stallet vad det märket heter om du är intresserad.

Äh dom där sitter ju tokfel + fel storlek för hästen!
Mina sitter inte i närheten av så där, dom ser dessutom mycket slankare och finare i modellen när dom sitter på (har vita på min fuxfara) och så har jag självklart rätt storlek = täcker högt och lågt.
lite mycket benskydd i den här tråden.. vilka menar du?:p

Antog att det var dom du menade..Jag tänkte jag oxå.. ja menar ..klart som fasen ett par dressyrskydd ska vara höga..annars går det ju fetbort.. kan ju inte ha nått som slutar på halva skenbenet..*urk*
Så du menar att dina inte gör det? har du nån bild?

Nej jag har rätt storlek på mina! ;)
L fram och XL bak. Tyvärr har jag inga bilder då min digitalkamera har avlidit hastigt och lustigt och bilderna från mobilen kan jag inte beskära när jag ska skicka dom till min mail :confused:
Piaffe_news.jpg

det här är en bild men mina framskydd sitter fortf lite högre än på bilden, bak tycker jag är lite svårt att se.
kan garantera dig att om dom inte skyddade det jag vill skydda skulle jag inte ha dom, men jag älskar dom :love:
snabbtorkande, sitter bra och en insida som är mycket mjukare och andas bättre än andra neopreneskydd!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Hoppas att någon kan hjälpa mig här då jag inte vet vad jag ska göra längre. Har en häst med ett rejält ödem som går från bröstet...
Svar
1
· Visningar
3 007
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 166
Senast: skuggi
·
Kropp & Själ Jaa som rubriken antyder: hur dåligt måste en må för att få -- och framförallt ha nytta av -- antidepressiva mediciner? .... Jag... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 345
Senast: vtok
·
D
Hästvård Jag har en häst som för ca 1,5 år sedan fick konstiga eksem/utslag på sitt ena bakben (från kotan och ner till hoven) och svullnad...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: Lindsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka