Hjälp mig komma igång!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare PatriciaV75
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 005
P

PatriciaV75

Hej!

Är en tjej på 18 år och vill börja med trav:) är jätte intresserad! tipsar även på V75 på lördagar. Har tur ibland :D
Jag skulle vilja ha hjälp med vart jag ska börja om jag själv vill köra?
Man måste ju börja någonstans.
Har hållt på med hästar i hela mit liv nästan och haft egna o ridit dressyr och hoppning. även tävlat.
men nu helt plötsligt så blev jag intresserad av något helt annat. trav! :)

Mvh patricia

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp mig komma igång!

Om du har en travbana i närheten så kan du ju gå dit och höra med nån tränare om dom har lust att hjälpa dig, eller om du har nån i närheten som håller på...banorna har ju också travskolan

Det finns några vägar in. Endera kollar du med någon travbana om de har nybörjarkurser vilket flera har.

Eller så letar du reda på någon tränare som vill hjälpa dig igång. Många amatörtränare vill gärna ha lite hjälp av någon som kan fixa och pyssla och också kanske ridträna deras hästar och då kanske du kan hitta någon som lär dig köra i utbyte? Amatörtränarna som hör till din bana kan du hitta genom att gå in på www.travsport.se och välja "sök sportinfo" och "tränare" sedan väljer du inget namn utan bara bana och då får du upp en lista över alla tränare som är knutna till banan...

Eller så annonserar du helt enkelt!

kontakter är ett bra sätt, om du känner någon inom kretsarna osv. att just söka sig till proffstränarna kan vara lite knivigare än till en amatörtränare.

proffstränarna brukar inte vilja släppa ut hästarna till oanställda det är ju inte proffstränarna själva som äger hästarna.
men visst det går att fråga självklart! gratis hjälp är ju uppskattat!

Att söka sig genom travskolorna är ett bra tips. Därigenom kan du knyta kontakter till annat travfolk. det är på den vägen som jag började. Kanske är det någon där som känner nån tränare. + du får en bra bas att stå på.

annars så får man helt enkelt knata in i stallen på travet och fråga.

lycka till

Kontakta travskolan på närmsta travbana. Du kan också gå licenskurs, om du har egen travhäst, som du vill träna o starta på banan..

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 287
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 749
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 327
Senast: Edla
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka