hjälp mig med sadelmätning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Aniie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 669
A

Aniie

Någon som är bra på de där med att mäta med ståltråd? , var in till hööks igår och hon sa någonting om att mäta med ståltråd men hade ej tid att stanna och lyssna då jag bara var in som hastigast. kan någon förklara tydligt hur man ska mäta med ståltråden, så jag kan göra de och sedan åka in och kika på min dressyrsadel ;D

tack i förväg!.

Sv: hjälp mig med sadelmätning

Ta ett "mankavtryck", lägg ståltråden där framvalvet ska placeras (ungefär, det är där koppjärnet finns, det som ska stämma överens i vinkel med hästen).

Forma ståltråden efter hästens form just där, där sadeln ska ligga. Ta med formen in till Hööks, så hjälper de dig säkert att mäta fram rätt. Det är nästan bättre att ta med själva mallen än att mäta mallen och ta med sig bara måtten in...

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
645
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev i hop ett mejl till kurator på rehab, där jag bad henne vara med vid eventuellt trepartssamtal Arcus, af och mig. Som ett brev på...
Svar
0
· Visningar
436
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 327
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka