Hjälp mig!

Dilli_Blue

Trådstartare
Jag ha en innekatt som är ca 6-7 år som har börjat kissa o bajsa utanför sin låda, vart som helst liksom i huset... finns det nån som har nåt tips på vad jag ska ta mig till.... jag kan ju inte ha en katt som kissar överalt, men vet ite om jag klarar av att ta bort, henne för hon är såå go ju.. snälla....

Sv: Hjälp mig!

Har du bytt sand till lådan nyss? Kanske diskat den med något starkt rengöringsmedel? Flyttat på den? Det verkar ju som att det är något som kissen inte gillar med lådan! Testa att byta sand och kanske köpa en till låda och sätt någon annan stanns i huset och se om det fungerar bättre.

Kan vara precis som Icka skriver! Mina katter protesterade alltid genom att kissa, eller framför allt, bajsa utanför lådan!! Det kan dock vara andra omständigheter också, så är det inte lådan (flytt, ny sand osv) så tänk efter om det är annat som har hänt!

Dilli_Blue skrev:
Jag ha en innekatt som är ca 6-7 år som har börjat kissa o bajsa utanför sin låda, vart som helst liksom i huset... finns det nån som har nåt tips på vad jag ska ta mig till.... jag kan ju inte ha en katt som kissar överalt, men vet ite om jag klarar av att ta bort, henne för hon är såå go ju.. snälla....

Det kan vara som de andra skriver eller kan katten ha urinvägsinfektion. Då brukar de gå runt o kissa eftersom de testar olika ställen, de förstår inte att smärtan hänger ihop med kisset utan tror att det är platsen som är prob.

Eller så vill han/hon protestera mot ngt.

Tack för svar o tips. Kattsanden är den jag alltid haft så de kan jag nog utesluta. Hm, jag ha ju haft henne instänfgd i ett rum pga att vi ha mkt trägolv i huset o det e ju inte så trevligt att få kattpiss på... Men nu har min sambo o jag börjat att ta med henne upp på vårat sovrum om nätterna, i rummet finns ingen kattlåda, men därinne kissar hon inte, så på morgonen ta jag med henne ner igen o sätter henne i lådan på rummet o när jag kommer infrån stallet så för det mesta ha hon kissat i lådan, dock kan bajset ligga utanför , men de e inte lika ckligt som att torka kiss....

Kan du inte ha en liten kattlåda i rummet på natten då? Hon kanske blir sur för att hon får gå och hålla sig hela natten och sedan kissa när det passar er :smirk:

det har varit värre innan när hon bara varit i rummet o haft låda, när hon är på vårt rum så sover hon hela natten i sängen precis intill mig, sen väcker hon mig runt 5-6 tiden på morgonen....

Liknande trådar

Övr. Katt Vår innekatt gillar att vara utomhus men åker helst i famnen om han får välja, särskilt nu vintertid när det är hemsk SNÖ på marken…...
Svar
12
· Visningar
652
Senast: Sel
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 169
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 111
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 137
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka