Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har haft mina shortchaps i lite drygt två år utan tanke på att tvätta eller liknande... Nu gick dom sönder för ett tag sen, hällan under foten gick av. Lagade med silvertejp, det är ju bra till mycket men den trillade av och det faktum att chapsen var trasiga kvarstod... Såg också att dom kan stå upp utan hjälp, kanske borde vara dags att tvätta dom? men frågan är: hur 17 ska jag tvätta dom? Dom är helt i mocka med resår på sidan... kan man köra dom i maskinen med såpa? Någon som har tips? Jag är desperat, mina ridstrumpor faller sönder...
vet inte óm du kan tvätta dem, men på mina chaps har hällan under foten också gått av och jag har inga problem att använda dem trots det... fast så sitter dom som gjutna vid det här laget, har haft dem i nio år...
Nä, jag har tvättat mina shortchaps med Cavalclean eller vad det nu heter, sådan där "pasta" man tvättar helskodda ridbyxor med. De klarade i alla fall av den behandlingen, fast jag tvättade dem för hand tror jag... Minns faktiskt inte riktigt! Annars har ju många nyare maskiner ett handtvättsprogram med.
Jag är en fattig människa, kan inte köpa nya.
Nej men seriöst... Jo med kemtvätt är det ju så, dom är fruktansvärt tjuriga vad gäller hästgrejer!
har inte riktigt tid att skaffa något sånt, kanske jag kan använda sån där genuine Sherpa, typ skinntvätt? :/
Juridik & Ekonomi Jag som jobbat med tvångsomhändertagna missbrukare i 8 år kan berätta för dig att även de som sitter inlåsta eftersom de är en fara för...
Juridik & Ekonomi Någon skattesmäll blir det inte, så länge barnet inte säljer lägenheten, då blir det ju kapitalskatt på vinsten ifall det är någon...