Hjälp önskas!!! Vill inte gå in i stallet!!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Helen71
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 772
H

Helen71

Hej på er allihop!Första gången jag försöker finna råd genom att skriva själv här...har läst andras problem och svar och tycker att detta är en kanon sida...Jag har en häst(har haft han ett halvår nu) som efter att hans bästa polare flyttat för ca en månad sedan ,inte gärna går in i stallet !!??!! Har försökt med allt..lockat,väntat ut honom , mat, blitit arg och försökt med spöt men jag vet inte riktigt vilket sätt jag ska använda....Han går ju in till slut alltså men det är jäkligt tråkigt att behöva hålla på att krångla hela tiden...Varför gör han så här? Sorg? När går det över? Tacksam för andras tankar....:confused:

Sv: Hjälp önskas!!! Vill inte gå in i stallet!!!

Har det börjat så sedan hästkompisen flyttade kan det ju säkert vara sorg..

Alltså är det så att han vägrar? Bara precis vid ingången eller?
Du får vara konsekvent, ha tålamod och våga prova ett sätt ett tag och se om det ger resultat.. vad tycker du fungerar bäst? Svårt att svara på en sån här fråga när man inte riktigt har sett situationen och hans reaktion... men, men...

Sen kan ju tilläggas att du kan försöka få honom att förknippa stallet med något positivt. När han tas in i stallet, står han där ända tills nästa dag?.. Eller hur ser dagarna ut egentligen? Att han efter ett ridpass kanske får komma ut i hagen igen? Och sedan tas han in senare mot kvällen igen..?

Har han något med stallet han kanske upplever obehagligt? Arbete? Att stå ensam? men det står väl andra i stallet.. eller? Någon dålig erfarenhet han har fått utav någonintg som får honom att protestera?..

Hur ser dörren ut?? smal? bred?
vissa hästar gillar inte smala passager...

Kan det vara så att din häst inte vill vara ensam i stallet?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 468
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 136
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 820

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck

Hästrelaterat

Tillbaka