Sv: Hjälp oss
Jag har nu i veckan beställt ett nytt Star Safir (boggie, sadelkammare).
Jag va först inne på ett beg. men sen blev det nytt iallafall (jag ville ha en beg. i bra kvalitet o skick o dessa låg på runt 50' trots ca 8 års ålder, så jag valde att lägga lite mer pengar på ett nytt istället, mitt kostade 70' men då är det inkl lite "extrautrustning").
Henra är väl ett rätt "nytt" märke va? jag är faktiskt kritisk till de nya, utländska märkena som kommit senaste åren. man kan ju fråga sig hur hållbarheten är på dessa släp?
nej, jag ville ha ett hederligt, beprövat släp så för mig stod det mellan star, kylinge eller boj. ville HELST ha ett star, vet många som är mkt nöjda med sina star-släp (o det verkar va många här på buke som oxå e nöjda).
jag valde safir för att jag behöver inte ha ett onödigt stort släp att dra runt på (har bara B-kort o ska bara köra en häst åt gången). De nyare modellerna är ju så hiskeligt stora o otympliga, och lastvikten lägre. star e snygga att titta på och jag tkr de verkar ha många bra detaljer och bra säkerhetstänk.
bl a öppningsbara fönster, taklucka, limmad o halkfri matta, mjuk nederdel av mellanväggen, bra bomlåsningar, säkerhetsbommar, ljust o rymligt, snyggt.... såg många fördelar med star.
www.startrailer.nu