hjälp! Ska åka med två hästar.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare yatlah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 706
Y

yatlah

Hej, jag har två hästar som jag ska åka iväg med, de väger - enligt vets måttband 550 kg per häst. Vanligtvis har vi hyrt en transport på Statoil... men nu går ju inte det? Var får jag tag i lämplig transport?
Någon som vet?

MVH
Boel

Du får leta efter transportuthyrare som har släp med tillräcklig lastkapacitet.. Du skall ju ställa på 1100 kg så det bör bli minst en boggie. Troligen kommer du dessutom upp i viktklasser som kräver BE-behörighet.
Om det blir svårt så kanske du får köra två gånger om resan inte är lång.

Maken har be-tillhörighet. Släpet blir antagligen knepigare. Får börja leta. Bor i Valdemarsvik dvs Östergötland, om ngn med sådant släp i närheten, händelsevis skulle läsa nu!
MVH
Boel

Glömde säga TACK. Så nu säger jag det: TACK för informationen.

MVH Boel :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
649
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 515

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka