hjälp! tänka på med föl?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Knuzze
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 210
  • Visningar Visningar 45 874
Sv: hjälp! tänka på med föl?

Den jag pratade med hade mätt över 300 föl. Alla var inte hens egna, men det var iallafall slutsatsen, född stor ->stor som vuxen.

Oj det var inte en liten en, häftig!

Men hur länge var hästen egentligen dräktig?? Känns ju som att det borde vara något slags rekord O_o

Grejen är att vi inte har en blekaste aning! :crazy: Visserligen var hon på rymmen den 1:e maj, och början av juni. pga att förra stallägaren hade stängt av strömmen och det kom in vildsvin. :cautious:
Så kan vara så att hon gick ganska exakt 11månader! :)
Men vi vet faktiskt inte :(

Grattis till fölungen! Det verkar vara en riktig liten racerbäbis! :D Underbart söt är hon i alla fall. Så skönt att allt verkar gå vägen trots allt.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
2
· Visningar
622
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
524
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 061
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll... 2
Svar
25
· Visningar
3 291
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka