Hjälp till amatörtävlare

Evenstar

Trådstartare
Hej!
Nu är det många herrans år sen jag tävlade. Men nu tänkte jag att vi skulle komma igång och tävla lite dressyr (några lokala tävlingar bara). Jag har en ponny, men eftersom jag är över 18 blir det bland stora hästar vi kommer starta.
Behöver jag ha hästlicens även om det vara är på lokal nivå (med tanke på att det är en ponny osv?)? Ryttarlicens behöver jag i alla fall har jag för mig? Nummerlapp är obligatoriskt nu va?

Vad mer ska jag tänka på? Grönt kort har jag. Men skriv gärna ner allt ni kan komma att tänka på, sånt jag inte får missa eller glömma! Har som sagt inte tävlat på en väldans massa år och är lite rädd att jag ska missa nåt... :cool:

Sv: Hjälp till amatörtävlare

nummerlapp måste du ha med dej egen. ryttarlicens behöver du inte. för lokala tävlingar räcker lokallicens ( är MYCKET billigare). inte säker med jag tror inte du behöver licens till ponnyn. kolla så att din klädsel och hästens utrustning är tillåten för den gren du ska tävla i.

Fortsätter på temat licenser: Om man är under arton, kan man rida med lokallicens då, eller måste man ha juniorlicens (mycket dyrare)?

Lokallicensen är samma för juniorer och seniorer.
Sen kan du enkelt uppgradera till Juniorlicens om du upptäcker att du vill starta regionalt under tävlingsåret

Ladda ner TR från SvRF hemsida och kolla igenom vad som gäller, om du inte tävlat på ett par år är kan det vara en del som ändrats.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
576
Senast: Ramona
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 595
Senast: Mirtai
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 621
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 448
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka