Hjälp till dagens klant

Modest

Trådstartare
Fick ett nytt minneskort till telefonen idag.
Det är ju alltså såhär "litet" (börjar bli luddigt nu känner jag) men fick med som en större "minneskorts-ficka" man kunde stoppa det lilla i. Hänger ni med?

Trodde då att man kunde stoppa in minneskortet i datorn, kör in det, och upptäcker att hålet är för stort. Men det upptäcker jag försent! :rofl:

Nu sitter minneskortet inne i datorn och jag får inte ut det, haha
Har försökt med tejp, pincett och sax och lyckas inte!!!!
Vad gör jag? :angel: :D

Sv: Hjälp till dagens klant

Skruvar isär datorn!

Nä, börja inte med det.

Ta en bit tunn hård plast, format som en nagelfil ungefär, men den behöver inte vara spetsig.
Försök att peta ut minnsekortet med plastbiten. Eventuellt kan du prova att sätta fast en bit tape i "spetsen".
Känner du att minneskortet rör sig utan att komma ut så försök tippa datorn, så minneskortet har fri väg.

Lycka till!

Okej, har ju pillat lite, så vet inte riktigt vart det sitter..
Ska prova dina tips, stort tack!!:D

Nu känner jag inte ens minneskortet längre, vet inte ett dugg om att skruva isär datorer heller, suck.

Hjälpte med liten skruvmejsel, 80 graders vinkling och lite bultande :angel:

Liknande trådar

Relationer Jag ska försöka göra historien så kort som möjlig. Det är såhär va. Jag har, efter ett flertal dåliga och olyckliga förhållanden... 2
Svar
29
· Visningar
3 867
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Att säga att man inte har ork kvar är väl rätt normalt som förälder, det är ingen nyhet. ;) Men nu måste jag tömma tankarna.:o Jag... 2
Svar
30
· Visningar
3 596
Senast: Swat
·
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 610
Senast: Tarantino
·
E
Övr. Katt Hej! Jag börjar undra om det är något fel på min katt. Det lilla jag vet om henne är att hon är en ca 7 år steriliserad honkatt...
Svar
12
· Visningar
4 902
Senast: Eeiram
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pluggtråden
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur