HJÄLP till ett skolarbete..!!

Misty_87

Trådstartare
Ska göra ett arbete på hästkunskapen om hästens utrustning. Ska skriva lite allmänt om olika sadlar och träns/nosgrimmor. Sammt om olika bett och deras inverkan.
Den största delan av arbetet sak dock handla om olika hjälptyglar och deras användning, inverkan och positiva/negativa egenskaper.
Har sökt och sökt både på nätet och i böcker efter bakgrundsfakta, men har tyvärr inte hittat så mycket. :(
Så jag vore väldigt tacksam om jag skulle kunna få lite tips på vart man kan läsa om detta (både på nätet och i böcker)
Har lite bråttom eftersom arbetet ska vara inlämnat vecka 41.

Tacksam för alla tips/förslag. :bow: :banana:

Tack på förhand Misty :)

Sv: HJÄLP till ett skolarbete..!!

Bitting in theory and practic av Elwyn Hartley Edwards
Training aids in theory and practice av Elwyn Hartley Edwards
Saddles in theory and practice av Elwyn Hartley Edwards

samt

The Allen illustradted guide to Bit and bitting av Hilary Vernon

Fyra suveräna böcker om utrustning och hur de fungerar

Apo

Sv: HJÄLP till ett skolarbete..!!

Kolla de 3 (eller 4??) senaste nummrena av ridsport, där har det varit en artikel serie om bett, dess inverkan samt nosgrimmor osv...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Hej vänner! Jag orkar inte skaffa nytt nick så ni som vet vem jag är ber jag vara respektfulla. Jag undrar var man får hjälp för... 38 39 40
Svar
783
· Visningar
98 954
Senast: Monimaker
·
Utrustning Hej! Jag har en C-ponny som jag tävlar och jag behöver hjälp med utrustning, bett nosgrimmor mm. Han är en hopponny och kan bli ganska...
Svar
5
· Visningar
1 140
Senast: fridaxi
·
Träning Hej! Jag har nyligen fått hem en stor 7 årig d-ponny (blandning varmblod/isis). Dels är han väldigt otränad och är nästintill omusklad...
Svar
15
· Visningar
2 408
Senast: hovtassfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka