HJÄLP!! Transportvikter

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Chippen88
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 580
C

Chippen88

Jag håller på och letar transport och har hittat en som passar mig perfekt. Problemet är det att aläpets totalvikt ligger på 1500kg vår bil får endast dra 1400kg.

Är det helt kört då? har nämligen hört att det inte spelar någon roll vad släpet väger ( hur mkt man lastar i) om totalvikten på pappret överskrider det bilen får dra. stämmer detta?

Transportens tjänstevikt är på 760kg så egentligen så skulle vi ju kunna lasta 640kg utan att överskrida 1400kg och då skulle ju inte bilen dra mer än vad den får... eller spelar det ingen roll??

Sv: HJÄLP!! Transportvikter

Du får inte köra det släpet med din bil.

Totalvikten är det som gäller när man kör med B-kort. Allstå spelar det ingen roll att ni inte lastar mer än 1400 kg.

Sv: HJÄLP!! Transportvikter

Du får inte dra släpet med din bil oavsett lastvikt. Jag utgår från att det är 1400 som e högsta släpvagnsvikt för b-kort. Du skulle ju troligtvisv få dra släpet om du tog e-kort då, men det e ju inte gjort på en dag.
Det kan gå att typa om släpet till totalvikt 1400. Du får kontakta släpets tillverkare o få ett intyg till bilprovningen.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet.. Släpet har totalvikt på 1700, så max med last...
Svar
3
· Visningar
1 100
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har en fråga angående max släpvagnsvikt. Jag har en bil som får väger 2000kg. Max släpvagnsvikt är 1500kg. Jag har utökat... 2
Svar
36
· Visningar
3 666
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Behöver lite tips på hur jag enklast gör. Dragbilen är paj. Jag har en Volvo v70 som inte på b kort får dra mer än 1400kg och släpet...
Svar
14
· Visningar
1 112
Senast: Messy
·
Äldre Har ett litet dilemma nu, ska köpa bil nu vilket blir min första egna bil. Jag har alltid velat ha en stor dragbil med 4hjulsdrift men... 2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Bästa ögoncreme
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur