Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad är detta för sadel? Har aldrig sett märket tidigare.
Någon som vet och ungefär hur gammal en sådan sadel kan vara och hur mycket dom kostat som nya. Lädret är väldigt mjukt och skönt.
Ser ju inte ut att vara någon skräpsadel iaf. Lädret är superskönt i den fast den säkert har ett antal år på nacken. Var den sadeln som passade min häst bäst så jag hade inte så mycket att välja på.
Sadeln verkar ju inte vara något billigt skräp iaf!
Spring tree är en något förlegad info som man gärna trycker på sadlar i England. Det talar om att bommen är fjädrande (i någon mån) istället för helt stum, som var standard förr om tiderna.
Nuförtiden görs de flesta sadlar med fjädrande bom (om jag inte fattat helt fel), så det är inte så vanligt att man marknadsför sina sadlar på det sättet längre.
Billig är den inte iaf. De ska ha nästan 7 000:- för den men om det är bra kvalitet betalar jag hellre lite mer för en begagnad än köper en ny i samma prisklass. Lädret verkade vara bra och jag tyckte att jag satt skönt i den också.
L&R sadlarna såldes på B...es för ett antal år sedan(gissar på tidigt 90-tal,men kan kolla gammal Börjeskatalog imorgon).
God kvalite och sköna sadlar,även om jag inte ägt någon själv!
Min mamma har en Arabian till sin häst och den är underbar att rida i, har även en bekannt som har en och den är lika bra den. Verklig kvalite och genomtänkt.
Jo jag vet att den är sliten men jag har inte mycket val. Den är inlämnad i en affär och de ska ju också ha en viss procent av köpesumman. Bara att bita i det sura äpplet och betala. Efter att ha provat mig igenom säkert över 30 sadlar av olika märken och modeller så har jag inte mycket alternativ.
Skulle kunna tänka mig att ägaren får ca 5500:- för den själv och resten tar butiken. Synd att man inte kunde köpa den direkt av ägaren men nu är det som det är.
Finns det några återförsäljare i Sverige? Har inte kunnat hitta någon och verkar inte finnas några ute på annons heller. Har bara hittat en och det var en ponnysadel.
De ligger på ca 16 000 nu i standardutförande... 7000 är inte mycket då. Tycker inte den ser så sliten ut, men bilderna är av för dålig kvalitet för att kunna ge en bra bedömning.
Bilderna är tagen med mobil i dåligt ljus. Visst är den sliten på vissa ställen men lädret är mjukt, sömmarna hela och stoppningen bra. Finns väl lite repor och skavmärken här och där men känns helt ok för det är alltid första repan på en helt ny sadel som man retar sig mest på.
Fler repor lär det bli eftersom jag är en riktig skogsmulle.
Om du tänker att behålla sadeln till pensionen så är den ett utmärkt val
Jag köpte en begangnad L&R i england 1980,av min syster som hade köpt den omkring 1973.....jag använder den fortfarande till unghästar ibland, min har ex wide bom, vilket var ovanligt på den tiden, outslitlig och skön att sitta i.
Fick jag se en till salu nu, så hade jag nog slått till och köpt den direkt även för 7000 kr.
jo det tycker jag. den är ju helt nedsliten på kåpan och knästöden är veckiga. den måste vara jättegammal, tar ett bra tag innan en kvalitetssadel blir så sliten. med tanke på att man vanligtvis får en 5-6 år gammal sadel för +/- halva priset så är 7000 för en sadel som säkert är 15 år för mkt.
PRUTA!
Trädgård & Växter Hennes syskon blev också lite slappa och topparna vissnade på några men dom står på friland och har börjat skjuta nya skott från roten...