Hjälp! Vart får jag tag på padd??

BandyBoy

Trådstartare
Jag är lite smått förtvivlad eftersom en viss återförsäljare av bomlösa sadlar och tillbehör har slagit igen… Jag hade en inneliggande beställning på en knallröd vojlock i bävernylon och hade även tänkt beställa tjockare pad till min Tor**on Trekking, eftersom vi har börjat hoppträna lite smått i den sadeln också. Dock har jag inte lyckats få kontakt med det nedlagda företaget ang detta.

Vart kan jag nu köpa dessa prylar???! Någon som vet?

Jag vill ha 1/2+3/4 TN Equilizer padden, men jag KAN inte beställa från USA eller nåt… på sin höjd ifrån Norge :D (Orkar inte läsa så mycket engelska för att lyckas få ihop till en beställning helt enkelt…)

Någon som provat att tillverka egen pad? Vet att det finns s k memoryfoam att köpa från en annan bomlös-försäljare – hur bra är det? Eller passar andra former av paddar och vojlockar till min sadeltyp???

Alla tips mottages med STOR tacksamhet!!! :bow:

Sv: Hjälp! Vart får jag tag på padd??

Såvitt jag förstod kommer Torsion att säljas i Norden av ett finskt företag...

www.Hummeldal.net

De verkar ju inte ha kommit igång med hemsidan ännu men du kan ju alltid ringa och höra.

Senast ändrad:

hm... kanske en dum fråga... är skito samma som equilizer...? Finns skito inlägg som är uppbyggda mer upptill (så det blir tjockare just längs med ryggraden)?

har kollat stall vrå, men inte den andra länken. Ska göra det nu :D

...eller det hade jag visst gjort... det var ju där jag hittade memoryfoam som jag också frågade om...
Tittade även på olika andra paddar, men inte passar väl de till Torsionsadlarna väl? Hur ska man få dem att ligga still...?

Har sett att Torsion ska säljas i Finland, men det blir väl hyfsat dyr frakt därifrån kan jag tänka...

Skito kan du få fasad (tjockare vid ryggraden) o i div olika tjocklekar.
// Linda

Jag är nog lika dum som dig men jag tror inte att skito och equilizer är samma men båda är väl typ det bästa man kan ha om man har bomfri sadel...?
Skitopadden sim finns på stall vrå måste ju passa men på den andra sidan är dom nog skurna för att passa just sensationride sadlarna.
Däremot hade dom en annan padd som jag tyckte verkade fiffig när jag stod i valet och kvalet att köpa bomfi och det är den som heter interpad. Smart om man vill använda sina vanliga schabrak som ju är lättare att få tag i den färg man vill ha! :p

Exklusive är de som gjort T*rsions schabrak. Testa med att höra med dem så kanske de kan sy upp ett åt dig?

ÅH!!! vilket guld-tips! Tusen tack! Ska absolut höra mig för med Exklusive !! :laugh:

Tack för alla tips och information om paddar - guld värt! :bow:
(vad gjorde man utan Buke..??)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka