Gabriol

Trådstartare
På hästen/vintern tappar jag oftast all känsla som jag har byggt upp med min häst.
Jag blir okoncentrerad och vet inte längre vad jag ska göra.

Allt som jag gör känns fel, jag klandrar mig själv något oerhört och självförtroendet sjunket i botten.
Några dagar kan jag känna att jag har fått tillbaka lite av den fina fina ömsesidiga respekten och det fina förhållande vi hade innan, men sen är det som jag tappar allt igen.

Jag kan tänka mej att jag kanske har för stora krav på mig själv, men det är väldigt frustrerande att se att allt det man byggt upp bara försvinner pga mig.

Hästen är inte lycklig, jag är inte lycklig.
Och den onda cirkeln är påbörjad.
:cry:
Vad ska jag göra?

Du är inte ensam om det... fast jag vet inte vad man ska göra .. vissa dagar käns det som man inte orkar göra nåt för det blir ändå inte ordentligt.. har jag fel??

:confused:

Nej, du har inte fel.

Jag försöker hela tiden hitta saker som motiverar mig och Gabriol men när det är -5, snöstorm och isbana är det inte särskilt roligt att göra något, Gabriol vill nog helst stå i boxen och sova. :smirk:

så känner jag typ hela vintern,här finns ingenstan att rida när det är riktig kallt och blåsig.har inget ridhus eller paddock..men när det känns så brukar strunta i ridningen och pysslar extra mycket med moa istället!

Hej!

Min mamma är likadan...på vintern "försvinner" hon in, och då syns hon inte mycket hos hästarna...,men nu när det har varit lite vårväder...ja så är hon framme och världens energi.

Kan inte svara för varför det är så...men det kan bero på mörkret och att dagarna är kortare, kallare och blötare...jag är däremot aktiv under hela året, men drar mig lite när det blir som varmast på sommaren.

Sam

ja det vill nog fatima osså göra.. o ja vill ligga i sängen och sova :)

Usch ja..... Jag tror nog att de flesta som inte har tillgång till en "varm" manege i stallet tänker så.. Jag har ingen manege och jag tänkte : OJ! Det där kunde lika gärna vara jag som skrivit.. :smirk:
Men man måste ju ändå gå ut i stallet och borsta , mocka och allt det där andra.. Men mina hästar har faktiskt blivit ganska sporadiskt ridna i vinter. :mad: Och det gör att jag blir arg på mig själv för nu har jag helt plötsligt 2 hästar att sätta igång p.g.a att jag bara har varit "slö" och låtit min ovilja ta över.. igen..
Men men.. Nu är våren här så gott som och nu känns det som att jag oftare längtar till att få rida än vad jag gjort på flera månader.=) Och visst är det väl underbart att få komma ut och höra att skogen vaknat till liv efter vinterdvalan? Och jag har oxå krupit upp ur mitt lilla hål och känt solens stickningar i ögonen för första ggn på länge.. Utvilad och "fit for fight" igen! Nu ska här tränas!!!

Ha det bäst alla i vårsolen! Nästa helg ställer vi om klockan och vaknar i takt med att det blir ljusare på kvällarna... LÄNGE LEVE SOMMARTIDEN!!!!! :bow: :bow: :bow: :bow:

känner igen det. E otroligt omotiverad nu.
det e blött och lerigt överallt.
Finsn ingenstans och träna. bara hala leriga grusvägar som e stenhårda och leriga sörjiga åkrar. Och då går det itne och rida där heller. *sucka* vill säta igång honom nu och börja träna på allvar men finns ingenstans och träna. inte kul

En tränare sade till oss på en kurs, om du känner dig omotiverad slö grinig osv,låt då hästen vara,den njuter bara av de och hinner smälta allt nytt den lärt sig, hon jobbade förut i ett trav stall å där har man ju alla måsten,de tog henne fem år innan hon lärde sig att kunna koppla av utan att få dåligt samvete för att hästen fick ex stå i två veckor, ett bra tipps tycker jag hästen mår inte dåligt utav d utan den trivs,hästar är i grund å botten lata djur :D
¨å ha inte dåligt samvete! bättre att låta den stå än att du är på dåligt humör å de smittar av sig på shäten....

mvh anna :rofl:

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 970
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: miumiu
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 084
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny... 2 3
Svar
42
· Visningar
7 156
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka