• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare coletessan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 170
C

coletessan

är det någon som vet om man får rida fram med gramaner på lokal dressyrtävling?

jätte tacksam för svar

Sv: HjÄlp

nej du får inte rida med några hjälp tyglar i dressyren tyvär :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

varför ska man åka iväg och tävla om man måste rida fram på hjälptyglar?

Det är väl jättebra att man inte får det? Om man inte rider bättre än att man tror att man får en häst att arbeta korrekt genom att dra ihop den med diverse attiraljer, har man verkligen inte på en tävling (eller hästrygg heller, för den delen) att göra.

Du har nog missat poängen med dressyr, det är inte att vissa att man kan konsten att dra in hästens huvud med en bit rep utan att man kan rida

Det är inte heller tillåtet att tömköra hästen på framridningen men longera är okej. Kanske inte hade med tråden att göra :crazy:

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
940
Senast: fio
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 489
Senast: Mirtai
·
Dressyr Jag är fortfarande såklart inte nöjd med formen på min ponny, jag vill att hon tar fram näsan mer och inte blir låg utan högre i nacken...
Svar
4
· Visningar
204
Senast: MattiZ
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
557
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna