• Träning
  • Trådstartare Trådstartare JK+T
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 776
J

JK+T

hej,jag har en häst på snart 5år.Min häst springer gärna upp med huvudet och snänner ryggen..,jag tränar volter,skänkelvikningar,öppna m.m. inget fungerar..så fort jag börjar trava höjer hon huvudet och sringer med nosen i vädret...vad ska jag göra?/en som försökt med det mesta...

Sv: hjälp

Kolla så hon inte har ont nånstanns. Passar sadeln? Hur ligger bettet? Kolla tänderna. Studsar du mycket i sadeln? Rider du med hård/mjuk hand? Fattar hon vad du vill att hon ska göra? Det finns ju hur mycket orsaker som helst till sånt beteende så det e bara till å börja kolla upp grejer så kommer du nog på orsaken snart.

Sv: hjälp

Jag har ridig henne både med och utan bett ,lika så sadeln.Sammma fenomen ...:( Tänderna har vi inte kollat men,det kan inte ha med utrustningen att göra..,tror jag:crazy: ..

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 194
Senast: Pinus
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 502
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 781
Senast: Emuliiaa
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 861
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka