• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Sellan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 789
S

Sellan

smorde in stället där min häst brukar bita i boxen med crubbnix från hööks, pållen har stått å kliat sig på samma ställe och nu har pälsen RAMLAT AV OCH HAN HAR BLIVIT ALDELES SKINNFLÅDD! har försökt tvätta bort med vatten och grönsåpa och tvål. både i varmvatten och kallvatten och det vill verkligen inte släppa från huden!!!

vad ska jag göra:cry:

Sv: HjÄlp!

ska prova det tack!

tycker det är väldigt dumt att det inte står inehåll på burken! bara att man ska tvätta bort det med tvål och vatten! ska mejla till höök´s å klaga! jag och en i stallet "provsmakade" crubbnixet och vi har inte mått dåligt av det, men vi har ju inte haft det på huden.. :S

:cry:

nu har jag fått klippt bort massor av päls på halsen så han är alldeles naken!

Har mailat höök´s men inte fått något svar än!

Stackaars dej:( jag skulle bli jätteräddd om min pålle börjat klia av sej kläderna..Jag håller med anseenden som står ovan..

har fått svar idag, de skrev att eftersom det "inte var så vanligt" så skrev de bara att det ska hållas borta från hud. och inehållsförteckning skulle de "kanske" fixa.

de kunde ju gett mig rabatt på sårvårdsprodukter för att lindra hans utslag :devil:

så nu måste jag leta nytt "bit inte här" smörja.. kan inte ha tjära då det inte är vårat stall osv. :(

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 318
Hästvård Min häst har sedan en dryg vecka några konstiga krustor i huden. Jag har googlat på olika hudsjukdomar hos häst men blir inte klokare... 2
Svar
23
· Visningar
6 562
Senast: lillaP
·
Hästvård Nyss när jag skulle släppa ut mina två pållar som vanligt på morgonen så hände en otroligt obehaglig sak.. Trodde jag stod och såg på... 2
Svar
22
· Visningar
7 560
Senast: Adlitam
·
Hästvård Vet inte om detta borde stå på hästvård - men jag antog att jag kan få fler napp här på avel efterssom det lär finnas några hingstar som...
Svar
8
· Visningar
5 868
Senast: Kookaburra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka