Hjälper för Piaff......

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare litenmama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 3 835
Sv: Hjälper för Piaff......

Utan att blanda in en massa om vad hästen/ryttaren ska kunna och inte kunna etc.etc.etc så är svaret på din fråga ngt förenklat detta: handen samlar (dvs går inte framåt) du rätar upp dig ngt, fixerar sätet, samlar med överlåren (utan att knipa) och ger för det mesta växelvis skänkel (men inte för starka för då börjar mga svajja)

Sv: Hjälper för Piaff......

Tack för rådet!
Jag ville bara ta reda på hur man gör innan vi ska påbörja detta och det är bara några av hästarna som klarar detta och rider endast under lektionstimmen är annars på ett annat stall.
ha det så bra/:)

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 489
Senast: Mirtai
·
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 426
Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 041
Senast: tomte
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men... 9 10 11
Svar
211
· Visningar
23 847
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Trött på bete