Hjälper ni till på tävlingar?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare LinneaM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 2 654
Sv: Hjälper ni till på tävlingar?

Ska visst ha kafeterian på söndag , klubben anordnar dressyrtävlingar...

Förrut så var det att man fick lunch. Men nu har vi ett system att man får ett poäng per halvdag och ett poäng för att hjälpa till med att bygga banan. Sen kan man plocka ut saker...som klubbschabrak,jacka osv.

Men jag vet inte hur det är med maten nu,,,får se efter helgen :)

Självklart :bump:

Gör det mesta, sekretariat, domarsekreterare, banpersonal....you name it :)
Brukar bli minst 10 dagar/år.

Kan svara själv också:D

Hoppning alltid domarsekreterare! Min plats:D
Dressyr= blir det min första tävling att hjälpa till på i sommar,,,,ska väl vara springare eller nått sånt.

Jaa, mest sekretariat,men jag gör det som behövs. Banan är kul om vädret är ok, domarsekreterare är också bra. Skriva dressyrprotokoll är lärorikt,att höra hur domaren resonerar om ekipagen.

Jag har bla varit: funktionärsansvarig, hjälpt till att bygga dressyrstaket och hinder, städat hela anläggningen, stått på banan och krattat, varit flagg, insläpp till banan, stått på framridningen, collektinring, har sålt godis, sålt biljetter, kollat biljetter, stått på trailer/buss parkeringen osv osv. Listan kan göras lång :smirk:

Vad brukar du göra?

Varit allt från tävlingsledare till skrivare av tider. Har nästan uteslutande hjälpt till på distansritter. Det är helkul. Jag har planerat och lagt bana i skogen, hållt bangenomgång, varit pulsare, vetskrivare, speaker osv. Helkul och vanligen drar en tävling ut på två dagar.

Hälsning Maja

Vad brukar du göra?

Varit allt från tävlingsledare till skrivare av tider. Har nästan uteslutande hjälpt till på distansritter. Det är helkul. Jag har planerat och lagt bana i skogen, hållt bangenomgång, varit pulsare, vetskrivare, speaker, stallplatsansvarig, funktionärsansvarig osv. Helkul och vanligen drar en tävling ut på två dagar.

Hälsning Maja

Jag har varit grindvakt ett par gånger på tävlingarna.

Ta emot anmälningar,göra startlistor ibland. skriva på dressyrtävlingar. Sitta i sekretariatet.bygga dressyrstaket,tja lite av varje.

har vart prisansvarig, ståt på banan, sekitariatet, ståt i caffet protokolspringare (fast brukar inte hjälpa till på dressyrtävlingar så har kanske hänt en gång)
Brukar föredra att stå i cafet, men att vara prisytdelare är oxå skoj, men i nya klubben så har dom andra prisnasvariga så sist satt jag i sekitariatet och gjorde startlistor och var med inne på banan och tog kort eftersom det var KM.
brukar springa runt lite och hjälpa till där det behövs.

Jag tar emot anmälningar (och gör allt "förarbete" med startlistor, program, ryttarmeddelande osv), är tävlingsledare, sekretariatsansvarig och speaker. Oftast inte allt på en gång, men det händer. :crazy: ;)

Sitter som domarsekreterare eller sköter domardatorn alt. står på banan. Samt brukar vara med och bygga banan dagen innan hopptävling.

Vi har bara haft egna hopptävlingar samt att vi har ett samarbete med en grannklubb så vi lånar ut funktionärer till dem och vi lånar deras bana. Så det brukar bli ganska många dagars funktionärande för min del..

Sitta i seketariatet innan start å ta emot startanmälningarna:)

Skulle absolut göra det, men min klubb har inte tävlingar, iaf inte på hemmaplan, de är medarrangörer ist.

Jag har bara hjälpt till två ggr på tävlingar på den klubben jag tävlar för nu.. ena dagen hjälpte jag till i cafeterian.. vilket va ganska tråkigt :angel: .. haha.. och sen andra dagen var jag banpersonal, vilket var betydligt roligare :D

Visst, med tanke på att jag är med och anordnar tävlingar. Gäller då bara dressyr.

Liknande trådar

Tävling Hästaveln går ju framåt med individer avlade för tävling, men är jag ”gammalmodig” som tycker det känns lite fel att starta två dagar i...
Svar
13
· Visningar
1 070
Senast: Freazer
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 768
Dressyr Jag är fortfarande såklart inte nöjd med formen på min ponny, jag vill att hon tar fram näsan mer och inte blir låg utan högre i nacken...
Svar
4
· Visningar
222
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka