Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Imorgon kommer jag o få hem höet som jag kommer o ha i vinter till min pålla o nu tänker jag äntligen anstränga mig o göra en höanalys...
Men nu är det ju så att stallets alla hästar går tillsammans i hagen o äter morgon o lunch hö ute. Dom är fyra stycken, tre av oss kommer o ha hö från samma ställe, men den fjärde har eget o helt annat hö. Hur blir det då...? Ska jag ta hö från henne o blanda med mitt då jag skickar in analysen eller är det lilla hon kommer o få i sig av hennes hö av obetydelse...
Och för femtioelfte gången, vart är det jag skickar det för analys... :smirk:
Som sagt så äter dom ju morgon o luch ute o det är 3 resp 2 kg var dom får då o jag kan ju omöjligt veta ur vilken hög hon äter... Men det är ju bara en som har annat hö...
Tack för adressen...
Foder & Strö
Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra.
Vi har en lite låg kvot (5) och...
Hästmänniskan
Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande.
Bytte stall i augusti, till...
Hundavel & Ras Det är ett (för er) sämre avtal än SKKs foderavtal/bibehållen avelsrätt. Läs och jämför med deras avtal, så får du ett hum om hur det...
Hästmänniskan Jag upplever definitivt att de är svårare att få bort från cobbarna/de med behåring. De andra tar behandlingen på ordentligt och visar...