T

Tosa

Jag har fått hjärnsläpp och kommer inte ihåg vilka världen det är man ska gå efter på höanalysen. :smirk: Först står det ju Torrsubstans, Smb rp, Energi osv. Under strecket står det Råprotein, Smb rp, Energi osv....igen. Ska jag gå efter de övre eller undre värdena?

Sv: Höanalys

Ok! Det är väl per kg torrsubstans man brukar räkna?

Det är nog en smaksak. Jag tycker det är lättare att greppa per kg foder, men bara man är konsekvent så kvittar det väl. Det är förstås intressant ur ekonomisk synpunkt hur mycket man betalar per kg ts, i alla fall om man ger hösilage.

Ja, det är nog bättre att räkna per kg foder ändå. Tack tack:bow:

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
931
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 463
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 477
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 237
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka