Hoax, bluffmail eller:Är du också en lottvinnare i lotteriet du aldrig köpt lott till

Björk

Trådstartare
Eftersom jag läst några inlägg om bluffmail så vill jag bara lägga in en bra länk till en hemsida där man kan söka reda på olika typiska så kallade Hoax:
http://www.hoax-slayer.com/

Här finns de flesta kända hoax med. Vare sig det handlar om varningar för obskyra våldtäktsdroger, försvunna barn, gratis mobiltelefoner, lotterivinster, okända påstådda adelsmän som behöver hjälp att föra över pengar till andra bankkonton eller vad det nu vara må....

Sv: Hoax, bluffmail eller:Är du också en lottvinnare i lotteriet du aldrig köpt lott

Och hur många tror du kollar där?

Med tanke på vad som hamnar i min inkorg från bekantskapskretsen så har jag insett att inte ens akademiker (kanske speciellt inte de t.o.m.) kollar källan ens då påståendena är totalt horribla.

Sv: Hoax, bluffmail eller:Är du också en lottvinnare i lotteriet du aldrig köpt lott

Och hur många tror du kollar där?

Nej, just det. Det är inte många som gör. Men just därför lägger jag in tipset här - kanske det finns någon enstaka som läser och förstår?

Eller också kan man just genom denna sida visa de bekanta som tycks tro på alla hoax att de just ÄR kända och ofta cirkulerat i flera år?

Det var ett tips, eftersom det tydligen är många även här på buke som luras av dessa mail.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka