Hobby eller näringsverksamhet?

(Ridsport)
Makarna Asp bedriver avel på sin gård och tar emot inackorderingar. Efter över tio år har Skatteverket gjort en tvärvändning och bedömer nu verksamheten som hobby. Makarna Asp hävdar att det handlar om näringsverksamhet.

Läs mer...
 
Sv: Hobby eller näringsverksamhet?

Det är väl som vanligt när det gäller skattemyndigheten, tjänar man pengar så är det näringsverksamhet så du betalar skatt. Tjänar du inga pengar för att du har så pass mycket avdrag då är det hobby...
 
Sv: Hobby eller näringsverksamhet?

Jordbrukare har gjort det hur länge som helst, balanserat sina underskott alltså. Men det får man inte göra som "häst-bonde" då gäller andra regler. Jag ska försöka läsa premorian, men den verkar lååång...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
630
Senast: Enya
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 360
Senast: Crossline
·
  • Artikel
Hästnyheter Det tog fyra år men sedan fick hästföretagarna rätt mot Skatteverket och fick sin näringsverksamhet med avel godkänd. ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp