Bukefalos 28 år!

Hö-analys!

B

Bessie

Måste man alltid ha en höanalys för att räkna ut hästens foderstat?
Jag funderade på en sak... tänk om det höt man fodrar med är "taget" från olika åkrar.. hur stämmer analysen då?? För den kan väll inte vara densamma.. jag vet bönder som plöjer från olika åkrar och det är ju omöjligt att veta vilket som är vilket..

Hehe, dum fråga kanske men det var bara en tanke som just plötsligt kom :D
 
Ja du måste ha analyserat hö för att räkna foderstater, annars vet du ingenting vad höet innehåller och allt blir alltså en chansning..
När du gör en analys så tar du hö från flera olika balar om du har från olika åkrar(det har nog de flesta skulle jag tro) så värdet blir så bra överensstämmande som möjligt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 461
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Försöker få tag i ett lämpligt hö till vår ponny nu inför sommaren då hon inte ska gå på bete i år pga fångrisk. Det är inte många som...
2
Svar
20
· Visningar
2 046
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej, Håller på att räkna på min hästs foderstat och har några funderingar. 1. Har läst ”Utfodringsrekommendationer för häst” och i de...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp