Bukefalos 28 år!

Hö/hösilage utan timotej?

hanny

Trådstartare
Hej!
Har precis fått reda på att min häst är överkänslig mot timotej och
ska i största möjliga mån undvika det. Går det över huvud taget att
få tag på hö/hösliage utan timotej? Har googlat men kan inte hitta något
utan...
 
Sv: Hö/hösilage utan timotej?

Visst går det fast det kan bero lite på var man bor. Men vi har haft utan under många år för vi fick inte tag i något med timotej i.
Enklast är att fråga odlaren vilka typer av gräs som ingår i vallen.
 
Sv: Hö/hösilage utan timotej?

Var ute och tittade på våra vallar idag, var lite osäker igår. Men vi har ingen vall med timitej i alls. Tyvärr har vi normalt inte så mycket att vi kan sälja av det. Men det finns andra som inte heller har det.
 
Sv: Hö/hösilage utan timotej?

Ja, jag tror jag får ringa runt en del och höra mig för. Alla annonser på nätet står det mest om hur mycket timotej det finns. Var i alla fall ute och gick runt i hagen igår och där finns inte heller någon timotej alls.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
Svar
19
· Visningar
1 557
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 326
Senast: Ridinglady
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 039
Senast: mily
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 032
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp