Högskoleprovet

Klart man får ha öronproppar, jag hade det och jag mailade provledaren och frågde innan

Det är inte klart. När hon läste upp informationen innan provet så sa hon att man INTE får ha öronproppar. I höstas var det en väldigt avancerat fusk så jag tror det kommer därifrån.
 
Jag har rättat mina svarade provpass mot studeras facit, hur räknar jag ut mitt preliminära snitt?!

Du kan gå in här och kika på tidigare normeringstabeller (här från hösten 2015). De ska endast ses som ungefärliga, eftersom normeringen för vårens prov tar en månad att sammanställa. Jämför gärna med normeringstabellerna för flera av de tidigare proven, så får du lite koll i alla fall, men det kan skifta en del i slutändan ändå.
 
Efter att ha jämfört med de senaste årens tabeller hamnar jag på 0.8-0.95.
Första gången. Har inte pluggat eller förberett mig över huvud taget och är fruktansvärt dålig på matte, så är faktiskt riktigt nöjd om mitt slutgiltiga resultat hamnar där omkring :)

Borde kunna höja mig en hel del tills nästa gång om jag lyckas ta tag i mitt liv och plugga lite matte!
 
Efter att ha jämfört med de senaste årens tabeller hamnar jag på 0.8-0.95.
Första gången. Har inte pluggat eller förberett mig över huvud taget och är fruktansvärt dålig på matte, så är faktiskt riktigt nöjd om mitt slutgiltiga resultat hamnar där omkring :)

Borde kunna höja mig en hel del tills nästa gång om jag lyckas ta tag i mitt liv och plugga lite matte!

Grattis det är bra för att vara första gången :) jag fick samma min första gång.

Jag både nöjd och missnöjd. Nöjd över att jag antagligen, om inte normeringen blir väldigt mycket hårdare får 1.45 vilket är en höjning från 1.35. Missnöjd över att jag ändrade ett par rätta svar till felaktiga i sista stund, i annat fall hade jag fått ett steg bättre på verbal och hamnat på 1.5. Vilket är mitt lägstamål. Är väldigt kluven om resultatet är något att fira O_o men grattis ni andra som är nöjda :up:
 
Blev även lite deppig att få höra att jag får sluta försöka nu det är för svårt... sån himla onödig kommentar det hjälper en inte över huvudtaget :meh:
 
Jag har varit för nervös för att hänga i den här tråden innan provet, men nu är det ju lugnt. På övningsproven jag skrev när jag pluggade hamnade jag i snitt på 1,2. Idag kändes flera gånger bättre så förhoppningsvis går det bra. även fast det är först nästa år jag tänker söka något. Om inte annat har jag ju tid på mig att skriva flera gånger. :up:
 
Enligt förra årets tabell på 1,5 någonstans. Var ovanligt lätt prov nu skulle jag tro så det faller väl på det.1,5 kan jag vara nöjd med, det är mycket bra för att vara jag.
 
Men vem säger något sånt ens?

min mamma :meh: nu är jag dock turligt nog såpass gammal att jag inser att jag inte är sämre än någon annan och också kan fixa detta :idea: men det är så onödigt & energikrävande att helt plötslig få en sån kommentar :cool:

man har faktiskt inte misslyckats innan man gett upp sådetså mitt nya livsmantra haha :p:D
 
Enligt förra årets tabell på 1,5 någonstans. Var ovanligt lätt prov nu skulle jag tro så det faller väl på det.1,5 kan jag vara nöjd med, det är mycket bra för att vara jag.

Nä inte ska vi tro det var lätt ;) håller alla tummar att normeringen är till vår fördel :d Grattis till bra resultat oavsett :up:
 
Blev även lite deppig att få höra att jag får sluta försöka nu det är för svårt... sån himla onödig kommentar det hjälper en inte över huvudtaget :meh:

LYSSNA INTE! Förrän du själv håller med såklart. Åh, jag ser mig själv så mycket i dig och din HP-resa.

Terminen innan jag lyckades få det resultatet jag behövde sa min pappa EXAKT samma sak till mig. Fy farao vad det sårade trots att jag inte ens stod nära honom på den tiden. Flera personer (min mamma, mina svärföräldrar, några kompisar) hintade också om det även om de aldrig sa det rakt ut. Grejen är att de hade ju ingen aning, ingen koll, och det var ju inte som att jag försökte och försökte och försökte utan framgång. Jag fick ju bättre resultat hela tiden, precis som du också gör steg framåt. Och tro mig, känslan att lyckas var ÄNNU skönare när man fått bevisa för alla som inte trodde på en att man visst klarade det ;) Ingen sa något då, men jag hoppas jag knäppte dem lite på näsan.

Den enda som fullt ut både geniunt trodde på mig, stöttade och peppade mig var min sambo, och jag är honom evigt tacksam för det. Detta trots att det var han som fick sitta och traggla matte med mig vareviga kväll, trösta mig efter misslyckande prov och hantera mig kvällarna innan när jag var ett nervöst vrak ;) I stunder när man själv blir nedslagen behöver man inte folk som yttterligare trycker ner en. Hoppas du har någon som du kan samla mod och kraft ifrån också. Jag tror på dig! :)
 
Blev även lite deppig att få höra att jag får sluta försöka nu det är för svårt... sån himla onödig kommentar det hjälper en inte över huvudtaget :meh:
Lyssna inte! Jag har höjt mig varje gång jag har skrivit (5 gånger) och nu sista gången dessutom ganska rejält. Man behöver bara identifiera vad man behöver bli bättre på och försöka hålla nerverna i styr på själva provdagen. Jag kan också bli lite irriterad när det i vissa artiklar står att man oftast höjer sig mellan första och andra provet och därefter så har man inte så stor chans att förbättra sitt resultat :rage:
 
Jag må vara fruktansvärt trög, men jag är osäker på hur jag ska räkna ut mina poäng.! Har gjort provet för första gången och fick 95/160... Help, nån?
 
Vill nog knappt veta resultatet, har redan ställt in mig på att det gick jättedåligt! Min lillasyster lyckades smitta mig så satt och gjorde provet med feber och svinont i halsen + diverse andra förkylningssymtom, däckade direkt jag kom hem och vaknade med 39,3 i temp igår :yuck:
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 886
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 529
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 479
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Inspirerad av tråden om karriärbyte slänger jag ut frågan till allvetande buke; Vilket jobb skulle passa mig? Lite "kort" info om min...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp