höja försäkringen?

Z

zana

Har en häst som nu är försäkrad för 25000, men jag skulle vilja höja den. måste man besiktiga om då eller hu gör man? är det väldigt krångligt? hon är försäkrad i agria.
 
ok... men jag hade ju tänkt höja med 15... men jag kanske kan nöja mig med 10 iof.

tack för hjälpen!
 
Sist jag läste i Agrias villkor var det 5000 kr/år "villkorslöst" om man ville höja A1. Dock var det ca en månads karens på höjningen.

Det innebär inte att det är så numer.
 
När vi köpte vår häst förra året fick vi höja 5000 kronor, dock frågade tjejen på A***a om vi hade veterinärintyg(vilket vi hade).
 
Jag har också för mig att man kan höja med 5000:- villkorslöst.
Däremot vet.vården kan du dubbla till 50000:-utan besiktning. Däremot KAN du få vissa kroppsdelar/sjukdomar undantagna på höjningen(25000:-), tex har hästen haft problem med hälta vb så kan vb bli undantaget.
 
Diskutera detta med Agria för inte allt för länge sedan. Har för mig att 5000 kr kunde de höja rakt av, över telefon. Vid mellan 5000 och 10 000 krävdes det att ett ombud fråån Agria kom ut och klämde och kkollade på hästen. Vid över 10 000 krävdes det en veterinärbesiktning.
Detta gällde dock A1. A2 kan man höja hur mycket man vill.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
882
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
8 112
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: VLMF
·
Ekonomi & Juridik Hej! Snart skall jag börja leta tävlingshäst och funderar över vad försäkringen kommer kosta ca i månaden om man skulle försäkra den i...
Svar
6
· Visningar
935
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp