Höjt belopp på Utökad veterinärvård

Immer

Trådstartare
Fick avin idag, och såg till min stora förvåning att Agria höjt taket på den utökade veterinärvården till 100 000 kronor.
Utan att höja premien. :D

Immer
 
:eek: Å faan, har de slagit sig?? Hade du årsförfallodag nu eller?
Jag hade det den 1/11 och min har de INTE höjt!

Min häst är iofs ingen bra kund, hon kostar för mycket för dem :o
 
Har hört talas om den här höjningen. Den är helt ny.

Man bör nog läsa villkoren noga nästa gång de kommer. Det var andra förändringar på gång också - typ ett tak för ersättning för vet:s resekostnader.

Men jag vet inga detaljer om det.

mandalaki
 
Men konstigt, på deras hemsida så står det fortfarande att högsta ersättning är 50000:-.
De kanske inte hunnit ändra där?
 
Hörde talas om det för någon vecka sedan, och det är mycket riktigt höjt till 100.000 för utökad vet-vård.

Vet:s resor däremot har jag för mig är begränsat till 1.000,- och detta pga att vissa låtit flyga in veterinärer från Tyskland på försäkringens bekostnad. Tror dock inte det påverkar hästambulansdelen, men är osäker.
 
Jag fick min ena försäkring för ett par månader sedan, där var det samma, men nu fick jag på min andra häst och den var på dubbel. Det gäller från och med 1 april.
 
Aha, tack! Då blir det väl från 1/11-04 för min del då.
Men hur fungerar det med reservationer då? Min häst har inga reservationer på 25000:- men på de utökade 25000:- har hon res. på rygg/alla ben. Blir det då UTAN res.på 25000:- och reservationer på 75000:- eller 50/50??
Nån som vet?
 

Liknande trådar

Samhälle Jag läste en debattartikel idag om de gula västarna: https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Ql6gGx/nyliberalismen-goder-var-hogerpopulism...
2
Svar
24
· Visningar
9 476
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 064
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Har precis köpt en 2,5 åring (halvblod, valack) som såklart ska försäkras. Uppfödaren har den försäkrad i Agria katastrof och den...
Svar
13
· Visningar
1 696
Senast: Piranesi
·
Övr. Hund Hej Jag undrar om det är någon mer här som har en Gran Danois och som vill dela med som om vad ni har för försäkring och vad den...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Nalasmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp