Bukefalos 28 år!

Hönan eller ägget - hund och jobb

Sv: Hönan eller ägget - hund och jobb

Jag skaffade hunden först (gick då i skolan och bodde hemma) vilket kanske inte är det smartaste.
Har ett vanligt mån-fre jobb som egentligen inte passar sig för att ha hund men vill man så kan man.

Jag tycker det är viktigt att kompromissa. Det är viktigt att både trivas med sitt jobb och sin fritid (=hund).
 
Sv: Hönan eller ägget - hund och jobb

Jobbet. Har alltid haft jobb där jag kunnat ha med hunden, det var väldigt viktigt innan jag bestämde mig för att skaffa hund.
 
Sv: Hönan eller ägget - hund och jobb

Vilket kom först - hunden eller jobbet? Valde du den hund du har för att passa ihop med jobbet och resten av livet? Eller har du valt jobb utifrån att det ska funka för din hund?

Jag fick min hund när jag var 7 år så hunden kom definitivt före jobb ;)

Jag har valt en kombination av jobb och studier för att passa hunden, men det är en ganska "bra" hund på så sätt att hon inte har problem med att vara ensam några (få!!!) timmar/dag och skulle jag ha möjlighet att ha med henne på jobbet skulle hon vara en väldigt bra kontorshund :) (tyvärr går det ju inte när man jobbar på förskola - fast barnen skulle nog gilla henne :D )
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 274
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 897
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 104
Senast: Farao
·
Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp