hööks grå dunväst

P

piggis_83

I nya katalogen, nån som sett/har köpt en sån? Hur e dom? Snygga?
 
man ska inte stödja djurplpågeri genom att köpa dunjackor som inte är stoppade med svenskt dun vilka nästan inga jackor är. (svenskt dun kommer från döda djur)

de dun du köper är från thailand, eller öststaterna där man plockar gässen tre-fyra gånger levande. de blir täckta med blod o skriker igenom hela procesen, oerhärt smärtsamt. de får ofta skador på hals o kropp pga plockarnas omilda behandling. I sverige hade man fått fängelse för en sådan behandling av djur. det är grymt, oerhört grymt, men jacktillverkarna kommer undan genom att köpa det utomlands.

Köp inte dun, det finns så mycket annat varmt.
stöd inte djurplågeri.
 
Och hur vet man om det är svenskt dun eller inte då?

Piggis: Vilken GRÅ dunväst? Finns väl ingen grå..? :confused: Vilken sida i katalogen är den på? Eller länka till hemsidebilden..?

Jag har Hööks i min stad och har känt på de flesta grejerna. Västen för 179 kr, finns i blått och brunt, är jättesnygg! Ska önska mig den i julklapp. :)
 
ja, det är jättesvårt.
man kan ringa tillverkaren o råga.
affärerna vet ju aldrig nånting o de tar inget ansvar för hur deras saker tillverkas heller...
det bästa är att inte köpa dunsaker, eftersom det till 99% säkerhet kommer från djupt plågade djur.

känslan är säkert som om någon plockade 20 hårstrå från ditt huvud åt gången tills du var kal o sen gjorde om det tre gånger tills du ska slaktas. isch..
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
949
Utrustning Har precis mätt mina vader då dom inte fick plats i de gamla ridstövlarna som togs fram ur förrådet. Landar på 37 cm. Inser att det...
2
Svar
21
· Visningar
919
Senast: Ketrawzc
·
Kultur Jag läser en hel del böcker, på olika sätt (köpta nya böcker (pocket och inbundna), köpta begagnade böcker, låneböcker från biblioteket...
2
Svar
32
· Visningar
1 230
Senast: Motacilla
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
757
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp