Hööks kan skaffe meg en MAXAM cob/haflinger, 16,5", X-vid

S

sleepy

Hööks kan skaffe meg en MAXAM cob/haflinger, 16,5\", X-vid

...og jeg er i "tenkeboksen" igjen... :confused:

Maxam-salen tilsvarer griffin-haflingersalen i Hööks-katalogen, bare at det er "Maxam-utgaven", OG at jeg får den bittelitt kortere enn det de tilbyr i katalogen. (i katalogen er vel 17" det korteste)

Jeg har lyst til å begynne å hoppe litt med islandshesten min, og islandssalen jeg har, egner seg ikke helt til det. Dessuten har jeg en idè om at det kan være bra å ha to forskjellige saler å bytte på, slik som det er bra for oss mennesker å bytte litt på hvilke sko vi går med...

Jeg målte hesten min til 110grader i august en gang, han har tatt av seg litt nå. Han er litt svai i ryggen og overbygd.

Alternativene er å kjøpe en sigma allround, 16,5", vid, eller denne Maxam cob/haflinger 16,5" X-vid.

Lommeboken min tillater ikke mer, og helst ikke dette en gang...

Jeg har lest eksisterende tråder om GRIFFIN-haflinger, og lurer derfor på dette:

-Maxam er vel enda litt mer "tøyelig og føyelig" enn griffin?

-Sigma er kanskje enda mer "tøyelig og føyelig"? Kanskje holder det med vid? Bjartur havner midt i mellim vid og X-vid på "mankemålet" til Thorowgood.

-Er det noen nytte i de fire stroppene på haflingersalen? En av dere sa at man enkelt kunne tre i ekstra salgjordstropper selv på f.eks sigmaen, men jeg tror jeg heller vil ha en sal hvor alle stroppene er "ment til å være der" eller hva jeg skal si... ;)

Kan dere hjelpe meg med avgjørelsen? :crazy: I tillegg lurer jeg på om jeg i det hele tatt skal kjøpe noen ekstra sal, eller heller betale tilbake mer av lånet jeg har på hesten... Det er min veldig snille samboer jeg har lånt av, og han sier alltid at alt er greit... Enda han er allergisk for hester! Snill, han... :love:

:crazy: :crazy: :crazy: :p ;) :bump:
 
Re: Hööks kan skaffe meg en MAXAM cob/haflinger, 16,5\", X-vid

Hva med en Horsesaver Island (fås blandt annet hos www.lillhastenistav.se? den er billigere og jeg tror ikke den er særlig dårligere enn Griffin. Jeg hadde en griffin haflinger før, den var ok, men ble veldig våt i regnvær..
 
Re: Hööks kan skaffe meg en MAXAM cob/haflinger, 16,5\", X-vid

Er den bra å ri sprang med, da? For islandssal har jeg jo...
 

Liknande trådar

Utrustning Jeg liker ri barbak uten padd, jeg liker å ri med sal, om den passer meg. Om hesten er for vid over ryggen eller salen (dressur saler)...
Svar
14
· Visningar
1 022
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
990
Senast: Lobelia
·
Utrustning Jeg vil gjerne høre erfaringer med Equito baselayers. Er de tykke eller tynne i stoffet. Fleece for inni? Puster de? Hvor elastiske...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Jeg er medrytter 2 dager i uken på en ponni hvor hesteier ikke er mye til stede. Jeg vet ikke hvor mange andre medryttere han har men...
Svar
1
· Visningar
1 132
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp