Hööks kopior av Sprengerstigbygeln , är de bra?

M

Minni

Provred en ny sadel för några veckor sen och på den satt det ledade Sprenger stigbyglar med gummi. Tyckte de var otroligt sköna att rida i, speciellt som jag lätt får ont i knäna. Såg att Hööks hade en billigare variant av dessa, är det någon som har dom, eller har hört för eller nackdelar om dom. Att lägga så mycket pengar som på Sprengers stigbyglar kan jag tyvärr inte just nu (fick satsa på ny sadel istället...). :p

:banana:
 
Jag har sådana och de fungerar bra.

Dock har de inte exakt samma funktion som sprenger då de t.ex. inte löser ut vilket sprengers nyare modeller gör.
 
Har den gamla varianten hööksstigbygel, utan gummiöverdrag över gångjärnen. De är ursköna att rida i, har aldrig haft problem med fastnande fötter någonsin och har hållt bra hittils.
Enda nackdelen på mina var att de började gnissla ordentligt efter tvätt, men åtgärdas lätt med lite cykelolja eller läderfett. Fast de nya har ju gummiskydd just för att undvika att smuts tränger in i gångjärnen, de kanske har gnisselgaranti då också?
 

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 765
Senast: lillamy73
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 294
Senast: alazzi
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 441
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 127
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp