Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
På halv 12 nyheterna i Radio västerbotten i dag, hade Reportern svårt att skilja på fästing och fästNing, hon sa fel gång på gång
-SLU (tror jag det var) hade undersökt si och så många fästningar....
Till slut sa hon
-De här går inte! Och så skrattade alla i studion.
Underhållande nyheter!

* Jenny *
 
Min bakåfram talande vän sa nu i helgen
- Har jag inte stängt PÅ lyset?

Å på pizzerian skrattade vi, så personalen tittade konstigt på oss.
Då sa jag
- Dom ringer nog polisen, å så kommer dom med blåsinstrumentet :crazy:

Menade att personalen sett oss komma med bil, och dom kanske ville kolla vår nykterhet.
De kom ingen polis....

* Jenny*
 
Blandade ihop engelskans "pheasant" (=fasan) och "peasant" (=bonde) häromdagen och råkade därför säga till sambon att vi nu börjar gå mot den irriterande tiden på året då det kan dyka upp bönder ur fälten hipp som happ under uteritterna vilket skrämmer hästarna. Sambon fattade inte riktigt hur en bonde kunde vara så liten att hen inte syns i ett vetefält och när jag började prata om hur de flaxar med vingarna och liksom tjuter blev han riktigt fundersam över vad jag menade egentligen :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 597
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 440
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 960
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp