Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyhet: Gymnasieelever hittar mask i skolmaten.
Tänker givetvis att någon dum tonåring slängt ner en ansiktsmask i en av kantinerna.
Var bara en liten salladsmask i purjolöken.

Vilka bias man skaffat sig för vilka kopplingar som hjärnan prioriterar som förstahandsalternativ. :rofl:
 
När man bara läser nyhetsartikelns första rad
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20201101-201353.jpg
    Screenshot_20201101-201353.jpg
    259,3 KB · Visningar: 100
Varje gång jag ser rubriken "Bakset barn" så tror jag att det handlar om ett ledset, tillbakadraget barn som vill gömma sej bakom något eller någon. Fast jag har sett rubriken hundra gånger!
Man kan också tänka sej att en vuxen person kan känna sej lite baksen om det är dagen efter kvällen före, men det är en helt annan sak.
 
Varje gång jag ser rubriken "Bakset barn" så tror jag att det handlar om ett ledset, tillbakadraget barn som vill gömma sej bakom något eller någon. Fast jag har sett rubriken hundra gånger!
Man kan också tänka sej att en vuxen person kan känna sej lite baksen om det är dagen efter kvällen före, men det är en helt annan sak.
Jag tror att det är någon från Norge som vill diskutera barn i baksätet.
Varje gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 099
Senast: Acto
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 419
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 954
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 240

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp