Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Dammråttor flyttar in.
Ja, sådana har jag också regelbundet hemma. Det är ingen ny bekantskap. Men är det något att göra en hel tråd om på Buke för att tala om vilka tussar en har på golvet hemma?

Tamråttor.
Inte den luddiga sorten, utan den levande.
 
Är ju inte alltid man hör/läser fel:

Vad sägs om Specsavers kvinna som konsekvent säger "synYNNESÖKING" i reklamen, eller alla dessa män och kvinnor som säger Koklad och Koppa när det skal vara Schoklad och Shoppa?
 
Trådrubriken "Få rent silver".
Läser den som att någon ger en silver som är rent (=100%?)
Men det handlar som att rengöra (=få rent) silver.

Har typ läst rubriken 17 gånger nu, kollat vad tråden handlar om - och läser ändå fel när jag ser den igen! :banghead:
 
Trådrubriken "Få rent silver".
Läser den som att någon ger en silver som är rent (=100%?)
Men det handlar som att rengöra (=få rent) silver.

Har typ läst rubriken 17 gånger nu, kollat vad tråden handlar om - och läser ändå fel när jag ser den igen! :banghead:
Jag med.
 
Morbid felläsning av tragisk rubrik i lokaltidningen, men jag skyller på att jag haft jour hela dagen och fortfarande är lite trött:

Kvinna dog i trafikolycka utanför Landskrona – men döms för att ha orsakat dödsolyckan

Hann faktiskt fundera på om det inte känns väl hårt att döma en död för att ha orsakat sin egen död, och vilken påföljd skulle det kunna bli tal om?

Men fullt så illa var det ju inte. "MAN döms för att ha orsakat dödsolyckan.", var den korrekta texten.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 366
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
530
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
550
Senast: niardasp
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 309
Senast: kubikmeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp