Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Tråden: Hundrastförbud i Sverige.

Va? O_o Ska man inte få rasta hundarna längre? Hur ska det genomföras? Vem har bestämt det?

*hundrasförbud
 
Undvika brända mandlar

Räcker det inte med att bara säga att man inte vill ha? Vilka sammanhang är det någon tycker det skulle vara svårt att inte behöva äta det?
Kanske missförstod så det handlade om hur man undviker att bränna mandlarna, om man rostar dem själv?

Nej, mular var det. Som inte ska brännas av solen.
 
Rubrik på svtnyheter:
”Söt grushund hos sin moster …”

Vad är grushund för nån ras? Gårdshund har man ju hört talas om. :confused:

Vad det egentligen stod: ”Göt husgrund hos sin moster…”

:bag:

Jag tänker mig att en grushund apporterar. Kommer med väl valda, jämna och fina småstenar. Med rätt träning kan den plocka önskad storlek efter ägarens anvisningar. Relativt marknära i modellen, men ändå med rejäla ben och bra markfrigång för att kunna gå i alla typer av terräng. Rör sig men nosen konstant i backen och spanar på markytans detaljer. :)
 
Bakade en rulltårta idag, och beklagade mej inför en vän att den inte blev så fin.
- Men det ska väl vara grädde utanpå? Eller en rulltårta har väl inte grädde i naturligt tillstånd? Sa min vän
🤣


* Jenny *
 
Jag drabbades av fullständig härdsmälta när vi var ute och vandrade i helgen (till mitt försvar var det 25 grader och strålande sol ute, och väldigt brant uppför där vi gick), och utbrast plötsligt till min man "oh no, look, someone stepped on a guinea pig!"

Nu befann vi oss förvisso på Sicilien, men min man tyckte ändå att det lät liiite otippat att jag skulle ha hittat ett nertrampat marsvin där på stigen.

Nyckelpiga. Jag menade nyckelpiga. Hur detta gick till vet jag inte riktigt, men jag tror att min solstekta hjärna tänkte "nyckelpiga" på svenska, plockade ut "pig"-delen och förvandlade det till ett ord på engelska som 1) var ett djur, 2) började med 6 andra bokstäver, och 3) slutade med "pig". Det låter väl, eh, logiskt? :angel:
 
Jag drabbades av fullständig härdsmälta när vi var ute och vandrade i helgen (till mitt försvar var det 25 grader och strålande sol ute, och väldigt brant uppför där vi gick), och utbrast plötsligt till min man "oh no, look, someone stepped on a guinea pig!"

Nu befann vi oss förvisso på Sicilien, men min man tyckte ändå att det lät liiite otippat att jag skulle ha hittat ett nertrampat marsvin där på stigen.

Nyckelpiga. Jag menade nyckelpiga. Hur detta gick till vet jag inte riktigt, men jag tror att min solstekta hjärna tänkte "nyckelpiga" på svenska, plockade ut "pig"-delen och förvandlade det till ett ord på engelska som 1) var ett djur, 2) började med 6 andra bokstäver, och 3) slutade med "pig". Det låter väl, eh, logiskt? :angel:

Kan. Inte. Sluta. Skratta 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 226
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
498
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: niardasp
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 166
Senast: kubikmeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp