Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Just nu har de två som är inne varsitt bomullstäcke, funderade på att byta till varmare för det drog in lite. Men eftersom båda kan stå i lä och bomullstäcket skyddar endel fick de ha dem inatt också. Ca 12+.

De två ute är nakna, ca 11+ och regn. De kommer få regntäcken om det stadigvarande ska regna men så länge det är skurar klarar de sig utan.

Fast matte fryser på kvällarna så jag får passa mig så inte hästarna blir påklädda som om de vore människor:p
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

KL*

Just nu är min häst inne, det är väl runt 11grader ute och han står precis vid en halvstängd/halvöppen dörr med ofodrat Rhino wug regntäcke. :)
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

kl
fleecetäcke inne - regntäcke ute, fleece under om det är regnigt o blåsigt.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

vid bra väder inget täcke. vid regn och rusk regntäcke.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

kl
fleecetäcke inne - regntäcke ute, fleece under om det är regnigt o blåsigt.
 
Senast ändrad:
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

KL

Nu står hon med flugtäcke och en massa flugspray inne då vi har så #)"(¤(¤/#"¤"/!!!! mycket mygg inne. Hästarna tycker att det är jättejobbigt och min tjej får bulor över hela kroppen så jag hoppas att de j*vlarna dör snart. Ute går hon naken om det inte regnar, då har hon regntäcke.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

hon har ett regntäcke alt bomullstäcke ute pga nyggen som kommit hel plötsligt

annars naken
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

min e naken om de är sol/vindstilla och över 15 grader ungefär annars om det är ostadigt/blåsigt så ofodrat regntäcke. vill inte att hon ska sätta mer päls än nödvändigt.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Min kuse får ha ofodrat regntäcke på sig alla dagar nu. Är så himla växlande väder, ena stunden är det sol och vindstilla och andra stunden spöregnar det och blåser. Så jag ser till att hon är på den säkra sidan eftersom hon är lite frusen av sig :)
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Just nu har min ofodrat regntäcke dygnet runt, har inte varit fint väder på länge men inte kallt heller, molnigt och regnigt.

Stod inne några timmar med fleecetäcke mitt på dagen efter en ridtur i ösregn =)
Vi har inte tagit in våra hästar än utan de går ute dygnet runt fortfarande.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Min går med täcke på natten, oavsett väder och värme. Mest för att slippa all den tjocka vinterpälsen. Hon blir verkligen som en nallebjörn och ska hon ridas då, ja då svettas hon otroligt mycket och så trivs hon inte med att vara klippt.
Sen om det är dåligt väder, typ regn, under dagarna. Så går hon med ett ofodrat regntäcke och bogskydd. :)
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Senaste dagarna har det varit runt 12 grader och regn mest hela tiden. Hästen har haft ofodrat regntäcke på sig men nu får han ett tunt fodrat på sig.
Inne har han haft våffeltäcke när det varit varmare (ca 10 grader nattetid kanske) och ett tunt thermo när det varit kyligare än så.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Har vart växlande väde här ett tag men alltid lite regn min val går naken medan mitt sto är lite frusen av sig så hon har ofodrat regn på sig de dagar det är regn.
Men kommer dock inte täcka dem förns en månad till .
Fleece inne natte tid då stallet har en dörr som är öppen än så länge.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Just nu är alla ute i vad som skulle ha varit en bra dag. Moln men uppehåll och ca 13+. Men vad händer? Jo pollarna är nakna och det öser ner:mad: Men så är det....Hata smhi.:eek:
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

min har ofodrat regntäcke nu dygnet runt, det är väl ca 10 grader ute mitt på dan.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Min går ute dygnet runt utan täcke :) Kommer fortsätta med det hela vintern också. Han kommer få ha täcke när det närmar sig 15-20 minusgrader. Och natten före tävling :)
Just nu är det +10 och väldigt grått och tråkigt.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Min har full vintermundering så inge täcke här inte.
Hon blir rätt svettig nu när hon rids rätt hårt så fort hon kommer hem så skall hon rakas=)

Då blir de hals och en bit under magen.Sen blir det bara regntäcke
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Storhästen går ute vissa nätter och inne ibland, han går just nu med ofodrat Pessoatäcke när han är ute.
Anledningen till varför han är täckt är för jag är rädd att han ska få tillbaka en muskelskada han de i början av sommaren.
Ponnyn går täckt med ett regntäcke med fleecefoder eftersom hon för ca 1 vecka sen blev behandlad för erlichias och är ganska känslig.

Vi har molningt med vissa skurar, ca 11 grader just nu.
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

kl

min står inne i stallet med ett ofodrat rambo regntäcke med helhals.Det är ca 16 grader.

vill helst att han skulle vara utan på natten men vi har inte täckes byte/pålägg och det ska bli oväder m ösregn imorrn så han fick ha det.

hästen är en 17 årig halvblods valack
 
Sv: Höst/vinter 08 har din häst täcke just nu? Vad?

Mina går ute dygnet runt ännu. Just nu är det nio grader varmt och regnar för tredje dygnet i sträck :(

Halvblodet har ett fodrat regntäcke och shettisen som har tjock päls redan, ett ofodrat.
Nätterna är redan kalla här, igår natt var det tre minus :(
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 892
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 131
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
968
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 553
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp